بیش از ۲۰۰۰ اخطار به هواپیماهای وارد شده به حریم هوایی ایران داده شد

امیر فرزاد اسماعیلی در جمع ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سمنان اظهار داشت: فرزندان این ملت در پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش اجازه تعدی به آسمان ایران در هیچ کجای این سرزمین پهناور را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ما براساس قوانین و موازین بین المللی عمل می‌کنیم افزود: ایران به استقلال دیگر کشورها احترام می‌گذارد و انتظار داریم که همه کشورها به استقلال ایران احترام و برای عبور از آسمان ما موازین بین‌المللی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه ایران با اتکاء به توان داخلی خود از سیستم‌های پیشرفته در این بخش برخوردار است افزود: سربازان ولایت در پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش امروز بسیاری از این سیستم‌های راداری و سامانه‌های دفاعی را بومی کردند.

امیر اسماعیلی از عبور روزانه یک هزار هواپیما از آسمان کشورمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما حتی اجازه عبور یک هواپیما بدون مجوزهای لازم را نخواهیم داد.

وی از بومی سازی بسیاری از سامانه های موشکی و دفاعی، تکنولوژی های پیشرفته شنود و غیره به‌دست توانای سربازان مقام معظم رهبری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تهدیدهای ما تنها از غرب یا شرق نیست بلکه ما با تهدیدات 360 درجه روبه‌رو هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه باید سامانه‌های ما نیز متناسب با این تهدیدات 360درجه باشد، گفت: از همین رو شمار سامانه‌های مستقر ما در این سال‌ها 3 برابر شده چرا که برخی کشورهای همسایه به دشمنان ما در کشور خود جا دادند.

انتهای پیام/