چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سمنان برگزار می‌شود

امید علی صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برخی محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن و معماری و شهرسازی از جمله محورهای این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: میراث آب و کشاورزی، باستان‌شناسی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، میراث فرهنگی ناملموس و غیره از دیگر محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران است.

دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان اظهار داشت: پژوهشگران و علاقه‌مندان در این حوزه می‌توانند مقالات خود را تا 25 آبان ماه به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

صادقی با اشاره به شیوه‌های ارسال مقالات گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس پستی سمنان، شهرک غرب، بلوار نصر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت استان سمنان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: استان سمنان استانی تاریخی بوده که دارای آثار بسیاری است که به ثبت فهرست ملی درآمده است.

دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان با اشاره به برخی آثار تاریخی استان سمنان گفت: دروازه ارگ سمنان یکی از این آثار مهم تاریخی است.

صادقی از وجود بیش از یک هزار اثر تاریخی در استان سمنان نام برد و گفت: عمده این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش تسنیم چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و با همکاری سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.