تولیدکنندگان‌ استیکرهای توهین‌آمیز تلگرامی دستگیر شدند

سرهنگ سید علی میراحمدی اظهار داشت: جوانی 19 ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان شاهرود چندی پیش به پلیس فتا مراجعه و از افرادی ناشناس که با استفاده از عکس وی استیکر توهین‌آمیز ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده بودند، شکایت کرد.

وی ادامه داد: چند روز پس از شکایت شاکی جوان، چند تن دیگر از اهالی این روستا نیز مراجعه و در همین رابطه شکایت کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای استان سمنان ساخت و انتشار استیکرهای توهین‌آمیز برای اهالی، به‌ویژه شخصیت‌های مذهبی و مسئولان روستا، جو روانی نامناسبی پدید آورده بود که اهمیت رسیدگی سریع به پرونده و دستگیری متهمان را 2 چندان می‌کرد و از همین رو، کارشناسان سایبری پلیس فتا دست‌به‌کار شدند.

سرهنگ میراحمدی از شناسایی سه متهم جوان که همگی اهل و ساکن همان روستا بودند، خبر داد و افزود: متهمان با هماهنگی قاضی پرونده به اداره پلیس احضار و بازجویی شدند.

وی به اعتراف صریح مزاحمان تلگرامی اشاره و تصریح کرد: متهمان با استفاده از عکس پروفایل افراد و یا تصاویر خصوصی منتشر شده در گروه‌های مجازی در آن محله و روستا، سوءاستفاده کرده و با ساخت و انتشار استیکرهای توهین‌آمیز، این مشکل را ایجاد کرده بودند.

رئیس پلیس تولید و تبادل فضای اطلاعات فرماندهی انتظامی استان سمنان از تکمیل تحقیقات و معرفی متهمان به دادسرا خبر داد و گفت: مزاحمان دستگیرشده انگیزه خود را سرگرمی اعلام کردند.

سرهنگ میراحمدی بر مراقبت بیشتر کاربران از اطلاعات فردی به‌ویژه عکس‌ها و فایل‌های تصویری خانوادگی در دنیای مجازی تأکید کرد.