پارک بانوان به معنای حصر زنان نیست

فهیمه فرهمند پور در دیدار صبح شنبه خود به استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن اشاره به‌ضرورت دست‌یابی بانوان به مطالباتشان به‌خصوص در بخش‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی، ابراز داشت: نشاط اجتماعی در زمره مواردی است که همیشه مدنظر مسئولان بوده و در این راستا ساخت پارک‌های بانوان به‌مثابه پاتوق‌هایی برای امور فرهنگی، ورزشی و نشاط اجتماعی در دستور کار قرار دارد و این امر به معنای حصر زنان و جدایی آن‌ها از سایر اقشار جامعه نیست.

وی با تأکید بر اینکه پارک زنان باید یک پاتوق جامع و ایمن برای زنان بوده و فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، آموزش و فراگیری هنر در آن‌ها فراهم شود، افزود: می‌توانیم علاوه بر امور ورزشی در این مکان‌ها اقدام به برگزاری نمایشگاه، فروش صنایع‌دستی، کتابخانه و ... نیز کنیم تا رضایتمندی این قشر مهم از جامعه را نیز به همراه داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت حمایت اقتصادی از بانوان به‌مثابه نیمی از ظرفیت نیروی کار ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های عرضه و فروش تولیدات بانوان موسوم به بازارچه‌های فروش از دغدغه‌های اصلی و اساسی ما در وزارت کشور برای بانوان محسوب می‌شود که در اختصاص فضاهای خاص زنان در کشور تلاش زیادی به انجام نرسیده است.

فرهمند پور با اشاره به بانوان سرپرست خانوار و کسانی که برای تأمین معاش با مشکلاتی روبرو هستند، ابراز داشت: این بانوان باید موردحمایت قرار گیرند و بهترین راه حمایت از آن‌ها آموزش و قرار دادن بستری برای عرضه محصولات و هنرهای دستی‌شان است.

وی افزود: از سوی دیگر واحدهای تولیدی که تحت حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرند، موظف هستند تا بخشی از فرصت‌های کاری ایجادشده را به زنان اختصاص دهند که در این زمینه نیز باوجود تأکیدات بسیار وزارت کشور همچنان در برخی استان‌ها شاهدیم که این امر به‌خوبی پیش نمی‌رود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان همچنین گفت: این وزارتخانه در راستای حمایت از بانوان شاغل در نهادهای دولتی، اجرایی، خدماتی و ... تصمیم دارد تا در استان سمنان و به‌صورت آزمایشی، استفاده آقایان از مرخصی ۱۴ روزه زایمان همسر را منوط به گذراندن چهار ساعت آموزش خانواده اجرا کند که این طرح به‌زودی ابلاغ می‌شود.

فرهمند پور بیان داشت: مشکلی که امروز در سطح کشور وجود دارد این است که بر طبق یک تفکر سنتی، تمام آموزش‌های مهارت‌های زندگی ویژه بانوان برگزار می‌شود درصورتی‌که این‌چنین نیست و آقایان نیز باید در این دوره‌های آموزشی حضورداشته باشند چراکه مهارت زندگی منحصر به یک زن در جامعه نیست.