رئیس جمهور وارد کلاله شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ، در سفر یک روزه رئیس جمهور، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وی را همراهی میکنند.

فرودگاه کلاله یکی از مهم‌ترین پروژه‌های است که امروز به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

فرودگاه کلاله از مصوبات سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت به گلستان بوده که در جریان سفر اول هیئت دولت به استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای دو طرح تاکسی‌وی و برج فرودگاه کلاله اختصاص داده شد و علاوه بر این اعتبارات دیگری برای تجهیزات فرودگاهی از قبیل ایکس‌ری، گیت‌وی، کانتر پذیرش مسافر، تسمه نقاله و ماشین آتش‌نشانی اختصاص یافته بود. فرودگاه ۳۱۵ هکتاری کلاله در سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده و پیش از این، سال‌ها برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می‌شد.

این فرودگاه ۳۵ سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین‌المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله در دستور کار قرار گرفت.

افتتاح متمرکز ۹ هزار و ۶۷۹ واحد مسکن مهر در شهرستان کلاله از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان است.

بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شهید صیاد شیرازی سومین پروژه‌ای است که با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.

پروژه ملی راه آهن گرگان – اینچه‌برون که از اهمیت ویژه‌ای برای استان و حتی منطقه برخوردار است به دلیل حساسیت زیاد مورد بازدید رئیس جمهور قرار خواهد گرفت تا روند پیشرفت آن بررسی شود.

بر اساس برنامه زمانبندی وزارت راه و شهرسازی این پروژه برزگ ملی و فراملی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد تا اتصال ریلی استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز آسیای میانه برقرار شود.