دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا به دنبال خاتمه جنگ در خاورمیانه نیستند

 ابراهیم عزیزی با اشاره به اظهارات انتخابات ی اخیر « بایدن » مبنی بر پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن در صورت پیروزی در انتخابات، گفت: دل بستن به جریان هایی که در درون آمریکا در حال رقابت انتخاباتی هستند و تصور اینکه جریانی با روی کار آمدن باعث حل برخی بحران های منطقه می شود، تکیه بر دیوار کاغذی و امید واهی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه حزب دموکرات و جمهوریخواه را دو لبه یک قیچی در حمایت از جریان افراطی صهیونیست دانست و افزود: هر دو جریان سیاسی آمریکا یک هدف را دنبال می کنند لذا نمی توان انتظار داشت خلاف نظر صهیونیست ها گام بردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: رفتار احزاب سیاسی آمریکا در مقابله  با جریان مقاومت در منطقه یکسان بوده و صرفا شیوه برخورد آنها متفاوت است در غیر این صورت برای حذف مقاومت از منطقه، هم نظر هستند.

عزیزی در ادامه با یادآوری این مطلب که حوادث تلخ و غمبار سوریه در زمان جمهوریخواهان آمریکا آغاز نشد و کشتار بی رحمانه عربستان در یمن با حمایت دموکرات ها بوده است، عنوان کرد: تاریخ نشان داده که اتفاقا دست درازی به سرزمین ها، در دولت هایی که برخی معتقدند بهتر از جمهوریخواهان عمل می کنند، آغاز شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تأکید کرد: نمی توان تصور کرد یک جریان سیاسی در آمریکا از جریان دیگر بهتر است چرا که هر دو حزب حاکم در آمریکا در مبارزه با ملت های آزادیخواه یک هدف دارند و صرفا روش اقدام آنها متفاوت است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین مسئولان ایرانی باید به وظایف اعتقادی و دینی خود عمل کرده و استحکام درون، حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی را مد نظر قرار دهند و برنامه های خود را صرفا بر اساس عزت، حکمت و مصلحت قرار داده و نتایج انتخابات آمریکا را مد نظر قرار ندهیم.

به گزارش خانه ملت، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود گفته است در صورت پیروزی در انتخابات، در روابط واشنگتن با ریاض تجدیدنظر خواهد کرد و حمایت آمریکا از جنگ یمن را پایان خواهد داد.