تقی‌پور: نباید مسائل اقتصادی کشور را به انتخابات آمریکا گره بزنیم

 رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره عدم اعتماد به آمریکا قبلا بارها صحبت و بر آن تاکید شده است.

وی افزود: ما اساسا به هیچ وجه نباید همه موارد به ویژه مسائل اقتصادی کشور را به مسائل خارجی و سیاست خارجی گره بزنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند ممکن است تغییر و تحولات سایر کشور در سیاست و روابط بین‌الملل و بحث‌های ارتباطات سیاسی بین کشورها تاثیرگذار باشد اما اینکه ما مسائل اساسی کشور را به این موضوع و انتخابات آمریکا ارتباط دهیم قطعا این یک مسیر اشتباهی است.

تقی پور بر همین اساس اضافه کرد: قبلا هم تجربه شده این مسیر اشتباه است و اگر ما در این چند سال بنا را بر مبنای نظریه اقتصاد مقاومتی که نظریه بسیار قوی و متقنی است، گذاشته بودیم قطعا امروز در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه در قطع وابستگی‌ها و استقلال اقتصادی گام‌های بلندتری برداشته بودیم و مسائلمان بسیار کمتر از این بود که اکنون با آن روبرو هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: متاسفانه این رویه و سلایق در سیاست‌های اجرایی کشور سایه انداخته و ما شاهد هستیم که بخش اعظم مسائل و مشکلات هم معطوف به همین نوع نگاه و نگرش است.

وی تصریح کرد: از این منظر ما باید در این فرصت باقی مانده از دولت دوازدهم سعی کنیم مسائل و مشکلات کشور را از این حالت بیرون آوریم و بر رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب در هفته دولت امسال داشتند توجه بیشتر کنیم چرا که تاکید بر این شد که مسائل اولویت بندی شوند و با نگاه به ظرفیت‌های داخل و با اینهمه استعدادها و ظرفیت‌های منابع انسانی و منابع طبیعی که در کشور وجود دارد، قطعا می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: به نظر من این راه حل روشن است و امیدواریم دولتمردان هم به این مسائل و راه‌حل‌ها توجه کرده و بر مبنای آن مسیر را پیش ببرند.