ابتلای ترامپ به کرونا چه تاثیری در سرنوشت انتخابات آمریکا می گذارد؟

 محمدحسن آصفری با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که از سلامت رئیس جمهور آمریکا مخابره می شود، دراین باره توضیح داد که اگر ترامپ فوت کند چه اتفاقاتی رخ می دهد و گفت: اگر ترامپ بیماری کرونا را شکست دهد روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه پیدا می کند، اما اگر به سلامت از این بیماری خارج نشود، مطمئنا پیروی قوانین آمریکا، یکی از معاونین ترامپ به انتخاب مجلس کنگره این کشور زمام امور را برای مدت محدودی به دست می گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: این مدت تا زمانی لحاظ می شود که زمینه برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری در آمریکا فراهم شود به عبارتی جمهوری‌خواهان فرصت خواهند داشت تا کاندیدای دیگر برای کارزار انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تا برگزاری انتخابات، اداره کشور با نظر کنگره و سنای آمریکا بر عهده یکی از معاونین تراپ قرار می گیرد که به نظر می رسد برای این امر بازه زمانی 6 ماهه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، روز پنجشنبه در حالی که تنها یک ماه به برگزاری انتخابات سرنوشت ساز سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) باقی مانده، مشخص شد که ترامپ پس از ابتلای برخی از مشاوران و دستیارانش به کرونا و پدیدار شدن نشانه های بیماری کووید۱۹ در او به این ویروس مبتلا شده است.

او روز جمعه در بیمارستان ارتش آمریکا بستری شد و تاکنون گزارش‌های ضد و نقیضی درباره شرایط جسمی وی منتشر شده است.

پزشک کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که او در حال بهبودی است و در صورت تداوم همین روند تا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شده و به کاخ سفید خواهد رفت.

«شان کانلی» با بیان اینکه ترامپ برای جلوگیری از التهاب دارو مصرف می‌کند، تاکید کرد: رییس جمهوری آمریکا در طول دوره بستری مانند هر بیمار دیگری در روند بهبود دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است.

وی گفت: سطح اکسیژن خون ترامپ از زمان تشخیص کووید۱۹ در او تاکنون دو بار دچار افت شده و تیم پزشکی او برای کنترل التهاب از داروی دگزامتازون استفاده کرده‌اند.