بوی توطئه جدید آمریکا در عراق به مشام می‌رسد

 علیرضا سلیمی تصمیم آمریکایی‌ها مبنی بر تعطیلی سفارت این کشور در بغداد را توطئه جدیدی از سوی واشنگتن برای ایجاد آشوب در عراق دانست و گفت: آمریکایی ها با همدستی اروپایی ها به دنبال تغییر حاکمیت در عراق هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها با تعطیلی سفارت خود در عراق به دنبال خروج از این کشور نیستند بلکه قصد دارند با بهانه ناامنی، محل آن را از بغداد به اربیل تغییر دهند.

 وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها تلاش دارند حکومت عراق و امنیت در این کشور را زیر سوال ببرند، عنوان کرد: آنها قصد دارند برخلاف قانون لزوم خروج نظامیان آمریکایی از عراق، حضور خود در این کشور را مشروعیت ببخشند و از سوی دیگر به اهداف شوم خود برای تغییر محل و نوع حکومت عراق جامه عمل بپوشانند.

سلیمی ادامه داد: در این بین مرجعیت و مردم عراق هوشیار هستند و اجازه نمی دهند آمریکایی ها با توطئه چینی در امور داخلی این کشور دخالت کرده و باعث ناامنی شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از حاکمیت و استقلال عراق ، به دقت اوضاع منطقه را رصد می کند و توصیه های لازم به همسایگان خود در رابطه با توطئه های آمریکا را دارد.