خط تحریف "بایدن" را بهتر از ترامپ برای ایران جا می زند

 سامان نیازی، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا و کارشناس مسائل بین الملل،  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: لیبرال دموکراسی در مناظرات انتخاباتی آمریکا با تنی عریان و بدون روتوش جلوه گری کرد.

 وی افزود: آنچه در مناظره نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مشهود است، خالی بودن درون لیبرال دموکراسی از محتوا و ارزش واقعی انسانی و تنزل کردن ارزش‌های انسانی است، مکتبی که برای تفکیک و انتخاب در آن از اینکه بایدن گزینه برتر است یا ترامپ متحیر می شوید.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: برون داد درونی لیبرال دموکراسی که حقیقتا استثمار بدون عقلانیت اکثریت است، به رسا ترین حالت ممکن، خود را در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معرفی کرد و در معرض ارزیابی و قضاوت قرار داد.

**در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود

نیازی یادآور شد: مشخصا آنچه که مبرهن است، فقدان ارزشهای انسانی و اصول اخلاقی شایسته برای اداره و حکومت در این نظریه است، متاسفانه فاصله آن چه که تحت عنوان ارزش‌های لیبرال دموکراسی در مکتوبات و در مراکز علمی تعلیم می دهند با آنچه که در عمل و میدان در زادگاه این تفکر اتفاق می افتد فاصله‌ی معنادار دارد و به طوریکه که می توان گفت لیبرال دموکراسی، صرفا ادعایی انتزاعی است و ابزاری برای حاکمیت و تحمیل هنجارهای خلاف اخلاق انسانی به ملت‌ها به منظور بهره‌برداری های صرفا مادی است.

وی گفت:  سطح سخیف مناظرات انتخاباتی آمریکا ، فرصت مغتنمی برای اندیشمندان ایجاد کرد که نسبت به اداره‌ دنیا و تعیین نقش های اثر گذار رهزنان اصول و ارزش‌های انسانی تامل و اقدام مقتضی انجام دهند.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه با توجه به خصومت ها و سیاست های استکباری آمریکا با ایران  بعد از انقلاب اسلامی، همیشه بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه و تفاوت هایشان بحث شده، افزود:  اساسا در پیشگاه ملت بزرگ ایران ، انتخاب هرکدام هیچ تاثیری ندارد، حتی در روش های خصمانه هیچ تفاوتی نیست و  تنها تفاوت ممکن است در زمان اجرای روش ها باشد.

** ظهور داعش و ترور دانشمندان هسته ای در زمان دموکرات ها بود

نیازی با یادآوری مسئله برجام گفت: ممکن است عده ای بگویند برجام در دولت دموکراتها به نتیجه رسید، اما این یک اشتباه اساسی است. زیرا برجام آنطور که باید از طرف امریکا ضمانت نشد و معتقدیم این یک پازل آمریکایی بود. داعش در زمان دموکرات ها ظهور کرد، دانشمندان هسته ای ما در زمان دموکرات ها ترور شدند و تحریم های ناجوانمردانه ای که آن موقع هم برقرار بود.

 این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه خط تحریف اوباما را خوبتر و جو بایدن هم حزبی اش را هم بهتر از ترامپ  برای جمهوری اسلامی ایران جا میزند، تصریح کرد: واقعیت این است نقشه راه برای ترامپ، بایدن و اوباما از اتاق فکرهای آمریکایی با یک رویکرد، هدف و استراتژی مشترک بیرون می آید. لیکن جلوه بیرونی آن تحت شخصیت این افراد و اتفاقا بخشی از نقشه فریب متفاوت است. دیدیم ترامپ تحریم های زمان اوبامای مودب را تمدید کرد.