ژنرال صهیونیست: ایران عقب ننشسته است

 ژنرال «درور شالوم» رئیس بخش تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» بر لزوم اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش روزنامه «العربی الجدید»، درور شالوم در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران گفت: «هنوز ثابت نشده که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران لزوما فایده‌ای برای اسرائیل به همراه داشته است».

شالوم در ادامه گفت: «ایران همچنان با زانو زدن فاصله دارد زیرا عقب ننشته است. این توضیح مهم است که من راهبرد فشار بر ایران را تأیید می‌کنم».

او همچنین در ادامه اظهاراتش مدعی شد:‌ «ایران به عنوان یک قدرت بزرگ ضعیف شده است؛ اما راهبرد آتی آمریکا، اعمال فشار حداکثری و رفتن به سمت یک معامله است. سؤال اینجاست که آیا این معامله برای ما خوب خواهد بود؟».

رئیس بخش تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ایران بزرگترین منبع خطر علیه اسرائیل است زیرا سرچمشه توانمندی‌های "حماس"، "جهاد اسلامی" و "حزب‌الله" لبنان، ایران است. آن زمان که ایران قدرت هسته‌ای داشته باشد،‌ این سیستم علیه ما بسیار خصمانه خواهد بود».

درور شالوم همچنین گفت: «ایران این قدرت را دارد که از زمان تصمیم‌گیری و طی دو سال، توانمندی هسته‌ای داشته باشد که این زمان طولانی نیست. این مسئله من را نگران می‌کند زیرا اگر ایران بمب اتم داشته باشد. تمام این سیستم علیه ما خواهد بود».

شالوم همچنین با اشاره به ادعا‌های اخیر «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اینکه حزب‌الله در بیروت یک انبار ذخیره سازی موشک و تجهیزات نظامی دارد، مدعی شد، این اقدام سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله را در «تنگنا»‌ قرار داد و باعث شد که حزب‌الله از میزان شکاف در این سازمان اطلاع پیدا کند.

این ادعا در حالی علیه حزب‌الله مطرح می‌شود که شخص سید حسن نصرالله تنها به فاصله چند ساعت بعد از ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو به تمام رسانه‌ها اجازه داد که وارد محل مذکور شوند و فیلم آن را برای تمام جهانیان به نمایش بگذارند که در محل یادشده هیچ موشک یا تجهیزات نظامی وجود ندارد.

درور شالوم در ادامه با ادعای اینکه فعالیت‌های تل‌آویو، از طرح توسعه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله جلوگیری کرده است، مدعی شد حزب‌الله لبنان را بر روی «بشکه‌ باروت» قرار می‌دهد و این جنبش در گرو ایران است.

او همچنین ادعا کرد که حزب‌الله در داخل لبنان تحت فشار است و همین مسئله جایگاه این کشور را تضعیف کرده است و این مسئله ممکن است حز‌ب‌الله را به اشتباه بکشاند.

این ادعا در حالی علیه حزب‌الله مطرح می‌شود که پیشتر نماینده لبنان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به گزافه گویی‌های نماینده رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله،‌ این جنبش را بخش لاینفک اراده لبنانی‌ها توصیف کرده بود