عده‌ای امروز حل مشکلات کشور را در گرو برد آقای بایدن می‌دانند!

 علی جوادی استاد دانشگاه  و دانش آموخته دکتری سیاست گذاری فرهنگی  در خصوص نقد جریان تحریف در شرایط فعلی کشور و اینکه این جریان چه مقاصدی را هدف گرفته است گفت: در حال حاضر ما روایت های تحریف کننده‌ای از وضعیت کنونی خود را در رسانه‌های غیر رسمی و معارض شاهد هستیم که حتی بعضا در رسانه‌های رسمی نیز دیدگاهشان منعکس می‌شود. معتقدم نباید این دیدگاه‌ها را نادیده بگیریم بلکه باید جریان تحریف را به صورت منطقه‌ای و در حد خودش تحلیل کرد. جریان‌هایی که سعی می‌کنند وضعیت کشور را تحریف کنند از زاویه نگاه خودشان به مساله نگاه و به خاطر اینکه جایگاه خودشان دچار نقص و ضعف هست این غرض ورزی را می‌کنند. 

 *جریان تحریف قصد دارد دشمنی دشمنان را پای مقاومت ملت ایران بنویسد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در بحث مقاومت در برابر سرمایه سالاری امروز یک موضع کاملا شفاف دارد. موضع این انقلاب یک موضع روشن در برابر ظلم، استکبار و ستم‌گری علیه کشورهای مستضعف است و اگر این موضع را درست تحلیل نکنیم در دام تحریف گران وضعیت کنونی گرفتار می‌شویم. عده‌ای در این جریان قصد دارند دشمنی دشمنان را به پای مقاومت ملت ایران بنویسند؛ در حالی که مقاومت ما نقطه قوت جامعه ایرانی است و این طیف تحریف کننده قصد دارند نقطه قوت را، نقطه ضعف نشان دهند.

*برخی می‌خواهند تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را به مقاومت ایران ربط دهند/ مقاومت مستلزم روایت درست و رسوا کردن جریان تحریف است

جوادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای این به وجود نیامد که ستمگران و ظالمان را از بین ببرد تصریح کرد: این انقلاب به وجود آمد که نشان دهد می‌شود در مقابل ظلم و استکبار جهانی مقاومت کرد. ایده این انقلاب نشان دادن این مقاومت به سایرکشورهای جهان بود. برخی از غرض ورزان قصد دارند مقاومت ایران را علت اصلی همه این تحریمها و مشکلات اقتصادی نشان دهند. بله به لحاظ منطقی ما در موضع مقاومت قرار داریم، اما یک مقاومت فعال، پویا که نقطه قوت ماست‌. در این مسیر ما برای روایت درست این مقاومت مستلزم رسوا کردن این جریان تحریف هستیم.

این استاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود بر اساس آنچه جریان تحریف امروز از ربط دادن تحریم‌ها به مقاومت کشور نشان می‌دهد، دست از مقاومت برداریم. دو کشتی گیر را تصور کنید اگر هر کدام در مقابل حریف خود مقاومت نشان دهند به این معنا نیست که چون شما مقاومت می‌کنید حریف دشمنی می‌کند. تحریف گران می‌خواهند همین را بگویند یعنی شما مقاومت نکنید تا آسایش داشته باشید. در حالی که متوجه نیستند چه سمی را در اذهان می پرورانند. اگر مقاومت در برابر دشمن را کنار بگذاریم عین شکست است.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با اهداف انظلام روی کار آمد یعنی نپذیرفتن ظلم. اینکه دشمن بیشتر به ما هجمه می‌کند، نشانگر قوت ماست. حالا تصور کنید عده‌ای در این میان حرف از سازش و کوتاه آمدن بزنند؛  کافی ست که در شرایط کنونی جامعه جهانی ما این مقاومت را کنار بگذاریم. وضعیت کنونی این اتفاق منجر به این می‌شود که دشمن هیچ چیزی از هویت ایرانی ما باقی نخواهد گذاشت. در این خصوص یک مثال از سال 88 می‌زنم. قبل از انتخابات آن سال یکی از موارد تحریمی ما تحریم بنزین بود، اما ما توانستیم در آن مقطع با مقاومت و مدیریت درست تحریم پالایشگاه‌های خود را توسعه دهیم و در این حوزه بی نیاز شویم.

*مقاومت در موضع درست، لاجرم به شکست دشمن منجر می‌شود

جوادی با تاکید بر ماجرای بی نیازی در حوزه بنزین خاطرنشان کرد: ما بارها توانسته‌ایم با مقاومت، موضع دشمن را بشکنیم. اگر این مقاومت را در موضع درستش ادامه دهیم لاجرم دشمن شکست خواهد خورد. ما در یک زور آزمایی با جبهه معارض انقلاب اسلامی قرار داریم که اگر مقاومت ما شکسته شود به نیستی و نابودی هویت ایرانی منجر می‌شود، ولی اگر کمی درک موقعیت و مدیریت تحریم‌ها درست صورت پذیرد؛ در گام بعدی به شکست پروژه دشمن منجر خواهد شد. این کار شدنی است و ما بارها آن را ثابت ‌کرده‌ایم.

*تحریم، کرونا و ضعف مدیریتی نباید موجب گرفته شدن امید مردم توسط خط تحریف شود

این استاد دانشگاه  یادآور شد: الان وقت امیدوارتر بودن و مقاوم تر بودن است. ما شرایط فعلی کشور و فشار تحریم‌ها، وضعیت اقتصادی مردم، ویروس کرونا و ضعف مدیریتی را می دانیم؛ اما همه این‌ها نباید باعث شود خط تحریف امید مردم را از آنها بگیرد و آن را هدف قرار دهد. جریان تحریف امروز با جلوه دادن نقاط قوت ما به عنوان نقاط ضعف همین کار می‌کند. مقاومت مردم را نشانه ضعف ملت ایران نشان می‌دهد تا به هدف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه جریان تحریف قصد دارد از آمریکا یک هژمون در دنیا بسازد نیز گفت: سیاست خارجه آمریکا و ماهیت استکباری آن با آمد و رفت شخصیت های سیاسی آنها تغییر نکرده است که عده‌ای امروز حل مشکلات کشور را در گرو برد آقای بایدن می‌دانند! سابقه دشمنی آمریکا با ایران یک سابقه هفتاد ساله است و تا امروز ادامه داشته است. اما اینکه این قدرت به ظاهر جهانی نتوانسته است در این سالیان جامعه ایرانی را به لحاظ راهبردی شکست دهد و ملت ما همواره در مقابل آن مقاومت کرده؛ نشان می‌دهد ما نباید به تغییر سیاست خارجه آمریکا دلخوش کنیم. کسانی که فکر می‌کنند با وادادگی در برابر این دشمنی‌ها می‌شود آرامش را به جامعه برگرداند آدرس غلط می‌دهند.

*رهبری از سال 92 به استحکام ساخت درونی نظام برای دولت فعلی تاکید کرده بودند

جوادی در پاسخ به این سوال که راه مقابله با جریان تحریف چیست گفت: من در این خصوص به بیانات رهبری در سال 92 و در اولین دیدارشان با هیئت دولت اشاره می‌کنم. ایشان در شهریور آن سال راهبردی را خطاب به دولت فعلی عنوان کردند که به استحکام ساخت درونی نظام بپردازید. یعنی ساخت درونی نظام را مستحکم کنید، این برای یک افق چهار ساله طراحی شد و امروز با گذشت دو دوره از عمر این دولت می‌بینیم این امر محقق نشده است. اگر ما به این راهبرد اساسی رهبری توجه کرده بودیم و آن را در سال‌هایی که تحریم‌ها تشدید شدند درست اجرایی می‌کردیم؛ می‌توانستیم امروز خیلی راحتتر از شرایط سختی که کرونا هم آن را پیچیده تر کرده است عبور کنیم.