نماینده جمهوری‌خواه: دموکرات‌ها پاک عقل خود را از دست داده‌اند

 نماینده جمهوری خواه ایالت اوهایو، تلاش دموکرات‌ها برای تشکیل کمیته بررسی سلامت رئیس جمهور آمریکا در اندک زمان باقی مانده تا روز انتخابات را دیوانگی توصیف کرد.

جیم جردن در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: مطمئن نیستم کدامیک مضحک‌تر است: قطع بودجه پلیس فدرال یا استناد به متمم بیست و پنجم برای برکناری رئیس جمهور از قدرت ۲۶ روز قبل از انتخابات. دموکرات‌ها عقل خود را از دست داده اند.

«نانسی پلوسی» به تازگی اعلام کرد گروهی فراحزبی برای بررسی سلامت جسمانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و نامزد جمهوری‌خواه کشورشان در انتخابات سال جاری، تشکیل خواهد شد. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، کمیته‌ای ۱۶ نفره با استناد به بند ۲۵ قانون اساسی این کشور وضع جسمانی ترامپ را بررسی خواهند کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «از آن رو که او اکنون دارو‌های کرونا را مصرف می‌کند ممکن است از نظر روحی قدرت تمرکز و تصمیم‌گیری را کافی نداشته باشد».

البته او به تازگی گفته است این تصمیم ارتباطی به ترامپ ندارد و روشی برای از میان برداشتن او پیش از انتخابات نیست.

بر اساس بند ۲۵ قانون اساسی آمریکا اگر رئیس جمهورِ این کشور «قادر به انجام مسئولیت‌ها و وظایف خود نباشد» معاونش می‌تواند جایگزین او شود. به نظر می‌رسد همین اظهارات پلوسی، ترامپ را بر آن داشته تا برغم ابتلا به کرونا روز شنبه برای از سرگیری کمپین انتخاباتی خود راهی فلوریدا شود.