توئیت بعیدی‌نژاد درباره مذاکرات مسکو و توافق باکو و ایروان

 حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (شنبه) در پی مذاکرات مسکو درباره مناقشه قره‌باغ در توئیتی نوشت: بعد از ده ساعت مذاکره، جمهوری آذربایجان و ارمنستان موافقت کردند که از امروز شنبه آتش بس را آغاز کنند تا به مجروحان رسیدگی شود و اسیران دو ‌طرف مبادله شوند. بعد از این مرحله قرار است دو طرف به گفت‌وگو پیرامون محتوای اختلافات خود بپردازند


وی در توئیتی دیگر افزود: جمهوری اسلامی ایران این تصمیم صحیح را اقدامی در جهت رفع تنش و ایجاد آرامش در منطقه می‌داند و از آن استقبال کرده است.

بعیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آتش بس باعث حفظ جان انسان‌ها بیگناه شده و این فرصت را به طرفین می‌دهد که گفت‌وگوهای خود برای حل بحران را براساس اصول مسلم حقوق بین‌الملل ادامه دهند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه روز جمعه در مسکو که ۱۰ ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از ۱۲ ظهر امروز (شنبه) دهم اکتبر آغاز می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (شنبه) در توئیتی ضمن استقبال از برقراری آتش بس در ناگورنو -قره باغ نوشت: ایران از توقف خصومت‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ به عنوان قدمی در راستای صلح استقبال می‌کند. ما از همسایگان خود، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، می خواهیم که بر اساس احترام به حقوق بین الملل و تمامیت ارضی، در گفتگوهای جدی مشارکت کنند.

وی افزود: از تلاش‌های سازنده همسایه مان، کشور روسیه، نیز قدردانی می‌کنیم.

لازم به ذکر است، با گذشت دو ساعت از آغاز اجرای توافق آتش‌بس، مقام‌های دو کشور جمهوری ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به حملات به قلمروهایشان متهم کردند.