ادعای تحریم نبودن واردات دارو به ایران، دروغ بزرگ آمریکا است

 علیرضا نظری در واکنش به ادعای وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم نبودن تبادلات مالی بشردوستانه مانند دارو برای ایران، گفت: اساسا آمریکایی ها با بهره گیری از امپراتوری رسانه ای و سوء استفاده از مجامع بین المللی درصدد فریبکاری هستند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار کرد: مقامات وزارت خارجه آمریکا عنوان کردند تحریم ها مسئولان ایران را هدف قرار داده، نه مردم را در حالی که هیچ فاصله و تفاوتی میان این دو وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عبارتی بدنه مردمی و مجموعه حاکمیتی نظام دارای اتحاد هستند و تحریم مسئولان بمعنای تحریم مردم و بالعکس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروزه همه دنیا می دانند ایران در حوزه واردات دارو در مضیقه قرار دارد و حتی برخی مواد اولیه تولید اقلام پزشکی تحت تاثیر تحریم های ایالات متحده قرار دارد؛ این مهم در حالیست که حتی آمریکایی ها تلاش می کنند با ایجاد محدودیت زنجیره غذایی کشورمان را دچار آسیب کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید به افکار عمومی دنیا اعلام کرد که وزیر خزانه‌داری آمریکا بدنبال فریبکاری آشکار بوده و اظهاراتش دروغ حداکثری است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در راستای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در بیانیه‌ای گفت: اقدامات امروز برای شناسایی بخش مالی و تحریم ۱۸ بانک ایرانی نشانگر تعهد ما برای متوقف ساختن دسترسی به دلار آمریکا است‌. برنامه تحریم‌های ما تا زمانی که ایران از حمایت از فعالیت های تروریستی دست بکشد و به برنامه هسته‌ای خود پایان دهد ادامه خواهد یافت‌. اقدامات امروز همچنان تبادلات مالی بشردوستانه را برای حمایت از مردم ایران باز خواهد گذاشت.