بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام، روزنه‌های احتمال مذاکره تهران - واشنگتن را از بین برد

 محمدحسن آصفری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران تا دستیابی به توافق جامع، گفت: آمریکایی ها هر نوع تحریم را بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند از این رو عرصه دیگری برای تحریم نمانده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بانک های تحریم شده از سوی ایالات متحده به هیچ عنوان فعالیت اقتصادی خارج از کشور ندارند، اظهار کرد: مقامات واشنگتن صرفا علاقه مند به پُر کردن لیست سیاه‌شان هستند.

وی با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات با آمریکایی ها شاهد بدعهدی آنها بودیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت کرد اهل گفتگو است و حتی در برجام امتیازاتی به غرب داد اما در مقابل این امر هیچ اقدامی از سوی آمریکایی ها انجام نشد.

شروط ایران برای مذاکره برجامی با آمریکا چیست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه آمریکایی ها خودسرانه از برجام خارج شدند و به تعهداتشان پشت پا زدند لذا نمی توانند صحبت از برگزاری مذاکره مجدد کنند، افزود: اگر قرار بود ایران مجددا مذاکره کند، با بدعهدی در برجام روزنه ها از بین رفت؛ در واقع آمریکایی ها ابتدا باید پول های بلوکه شده کشورمان را بازگردانند؛ همچنین به برجام بازگشته و تعهداتشان در راستای برچیده شدن تحریم ها را محقق کنند، وگرنه هیچ مذاکره ای پذیرفته شدنی نیست.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان دریافت که این اظهارات ضدایرانی صرفا برای جبران کاهش آرای مردمی در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن تا زمان عقد توافقی جامع با ایران به اعمال فشار علیه جموری‌اسلامی ادامه خواهد داد.