تهدید واشنگتن علیه تهران پدیده جدیدی نیست

 احمدعلیرضا بیگی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران تا دستیابی به توافق جامع، گفت: بیان چنین مسائلی موضوع جدیدی از سوی مقامات ایالات متحده نیست.

نماینده مردم تبریز، آذشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرور حافظه تاریخی دو دهه گذشته اظهارات مقامات کاخ سفید مانند اوباما تا ترامپ نشان می دهد این تهدیدها همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: در واقع باید اذعان کرد طرح موضوع فشار حداکثری صرفا جنبه اقناع سازی افکار عمومی داخلی ایالات متحده را هدف قرار داده است تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نفع ترامپ تمام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: همچنین نباید فراموش کرد اقدامات تهدیدآمیز کاخ سفید در مقابله با ایران، نگاهی هم به ایجاد ارعاب برای کشورهایی دارد که شاید قصد همکاری با ایران را در سر دارند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد تهدیدها و تحریم های اخیر ایالات متحده پدیده جدیدی نیست و بر فشار این کشور علیه تهران نمی افزاید زیرا اوضاع از شرایط کنونی بدتر نخواهد شد.

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن تا زمان عقد توافقی جامع با ایران به اعمال فشار علیه جموری‌اسلامی ادامه خواهد داد./