مقتدایی: هرگونه تعرض به ایران با پاسخ قاطع و کوبنده روبرو خواهد شد

 عباس مقتدایی خوراسگانی با اشاره به پیشرفت های اخیر صنایع دفاعی و موشکی ایران گفت: برنامه دفاعی ایران سابقه در دفاع مقدس و سال های پس از آن دارد، بر این اساس  به هر میزانی که تحریم ها و فشار هادر طول سالیان گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران شدت گرفته، کشورمان خود را برای شرایط سخت یا بحرانی آماده تر کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه با وجود دشمنی ها، به گونه ای برنامه ریزی شده که منافع جمهوری اسلامی و ملت ایران به نحو شایسته ای تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه صنایع دفاعی و موشکی بیان کرد: صنایع دفاعی، تجهیزات، تکنولوژی ها و نوآوری ها به روز شده حتی مواردی که اعلام نمی شود به شکلی طراحی شده تا در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد اما همگی جنبه دفاعی، بازدارندگی دارند و رویکرد نظامی ایران در راستای تقویت بنیه دفاعی ملت ایران است تا صلح و آرامش کشور، منطقه و حتی فرامنطقه برقرار باشد.

مقتدایی عنوان کرد: اگر آمریکایی ها  گاهی حرف های ناشایست بر زبان می آوردند به علت عدم شناخت عمیق توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و حافظ صلح و امنیت بوده، بر این اساس به دنبال ایجاد دوستی در سطح بین المللی، منطقه ای با کشور ها به خصوص همسایگان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان که در کشور سناریوهای مختلفی برای شرایط های متفاوت پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در مواقع خطر کشورمان قادر است به متجاوزان پاسخ کوبنده بدهد و توان لازم برای پاسخگویی به هر تعرضی در هر سطحی تدبیر شده است .  

وی عنوان کرد: دشمنان بدانند هرگونه رفتاری که باعث بر هم خوردن امنیت کشور شود پاسخ کوبنده و قاطعانه خواهد داشت. ایران به قدری قدرت و توانایی دارد که قادر است وعده های خود را عملیاتی کند نمونه آن تحقق کوتاه شدن دست داعش در منطقه توسط سردار سلیمانی است.

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان  کشور پیشرفته در صنایع دفاعی پیشرو  مرزهای دانشی این حوزه را در نوردیده، این در حالی است که  بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران هویدا و بخشی ناپیداست.

لازم به ذکر است، اخیرا  درور شالوم، رئیس بخش تحقیقات سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان یک مقام اطلاعاتی این رژیم، به قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران اذعان کرده و تهران را خطرناک ترین تهدید برای این رژیم معرفی کرده است.