واعظی: سفر ظریف به چین منجر به گشایش در امور شده است

 محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر آقای ظریف به چین سفر خوبی بود و در مذاکرات که من آن را خواندم جامع بحث کرده بودند. تحولات منطقه برای ایران و چین مهم است. چین جدی‌تر از گذشته مسائل را دنبال می‌کند. در مجموع سفر موفقی است و گزارشی که امروز در دولت دادند یک گشایشی در امور ایجاد شده است.

وی در مورد نامه رئیس مجلس به رییس‌جمهور در مورد بودجه گفت: همیشه دولت و مجلس بر سر بودجه تفاهم میکنند. چیزی که الان دارد می افتد این است که چنین نامه های بین ما و قوای دیگر و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است. البته من این نامه را ندیدم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه هایی که روزانه دولت و رییس‌جمهور دارند و برای حل آن تلاش می‌کنند همین بحث قیمت است. رییس جمهور در هفته دوبار قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم را از وزارت صمت می‌خواهند و در جلسات هیات وزیر صمت گزارش خود را قرائت می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد شرایط کشور اظهار داشت: ما از دو ماه قبل از اعلام تحریم ۱۸ بانک کشور توسط آمریکا اقداماتی انجام داده بودیم. اگر شرایط ما عادی بود هم صادرات مان راحتتر بود و هم وارداتمان ارزانتر بود؛ ما همیشه شرمنده مردم هستیم.