چرا نمایندگان مجلس برای بازدید به مشهد رفتند؟

علی خضریان در یادداشتی به تخریب جریان تحریف مجلس واکنش نشان داد و نوشت: این چه «عقلانیت انقلابی» است که در روزگار بمباران تبلیغاتی ضدانقلاب برای ناامیدی مردم از مجلس و در روزهایی که براندازان، روش مجلس در پیگیری امور را مانع بزرگی در ایجاد گسست میان مردم و حاکمیت می‌دانند، این به‌ظاهر «⁧‫فرهیختگان‬⁩» اعتمادزدایی مردم از مجلس را در دستور کار قرار دادند؟!

متن کامل یادداشت نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به شرح زیر است:

پس از چند روز که خشاب تهمت و تخریب ⁧‫جریان تحریف‬⁩ خالی شده و فضای غبارآلود فروکش کرده، مناسب می‌دانم نسبت به ⁧‫شفافیت‬⁩ موضوع سفر جمعی از نمایندگان ⁧‫مجلس‬⁩ به مشهد که خبرش در برخی رسانه‌ها با عنوان سفر محرومیت‌زدایی نمایندگان همراه با خانواده منتشر شده بود، توضیحاتی بدهم.

‌⁧‫‬⁩‌جریانی که برای رأی آوری ⁧‫دولت‬⁩ «پیر و خسته» از هیچ تلاشی دریغ نکرد و امروز در جلسات، از رئیس جمهور بودجه‌ای بیشتر جهت تبلیغ دولت را طلب می‌کند، «تخریب» مجلسی که با ⁧‫نظارت میدانی‬⁩ و حضور میان ⁧‫مردم‬⁩ روش «مدیریت قرنطینه‌ای» و «نظرسنجی خیابانی» را زیرسوال برده آغاز کرده ‌است. ‌تقابل این دو مدل مدیریتی، حقایقی را از عملکرد دولت در سال پایانی عمر آن و ناکارآمدی مدیریت «کاخ نشینانِ بی‌خبر از حاشیه» آشکار کرده که تحمل آن، برای مسببان روی کار آمدن این دولت، سخت تمام شده است؛ لذا راهکار «تخریب و تهمت» را در پیش گرفتند تا ناکارآمدان را از انتقادات نجات دهند.

‌در روزهایی که مجلس طرح‌های بهبود معیشت را در دستور کار دارد و مبارزه با فساد را از «هفت تپه»، «واردات میلیاردی گندم»، «اشتغال سفارشی ستاد روحانی» و حل ناکارآمدی دولت «پیر و خسته» را با پیگیری «مالیات خانه‌های خالی»، «آب غیزانیه» و «پنبه‌کاری بلوچستان» در دستور کار قرار داده است.

‌جریان ناکارآمد تصویری وارونه از مجلس به مخاطبان ارائه می‌دهد که با پشتیبانی برخی مغرضین ضریب پیدا می‌کند. نتیجه این عملیات روانی گسترده این شده که تصور بخشی از مردم از این مجلس، از مجلسی پیگیر و مبارز، به مجلسی که دنبال «واکسن آنفولانزا» و «سفر مشهد با خانواده» است، تبدیل شود.

‌اما در خصوص سفر مشهد ادعا شد که «اسناد مالی» به دست خبرنگاران رسیده که نشان می‌دهد نمایندگان و خانواده‌هایشان با هزینه شهرداری مشهد و به بهانه محرومیت‌زدایی به این شهر سفر کرده‌اند؛ اما آنچه که منتشر شد، صرفا یک لیست نام و نام‌خانوادگی به همراه کد ملی است!

‌حتما تحریریه ⁧‫روزنامه اعتماد‬⁩ و مدیر مسئول آن جناب ⁧‫الیاس حضرتی‬⁩ که سابقه هم‌نشینی با متهمان اقتصادی را نیز در کارنامه خود دارد، معنای سند مالی را بهتر می‌دانند. حتما فردی که این لیست را منتشر کرده، می‌داند که لیستی از نام و نام خانوادگی با کد ملی یک «سند مالی» محسوب نمی‌شود.

‌آنچه منتشر شده صرفا اسامی همراهانی بود که در اختیار فراکسیون محرومیت‌زدایی و شهرداری مشهد قرار داده شد، تا جهت تدارک بلیت و اسکان که هماهنگی آن توسط این دو مجموعه صورت می‌گرفت و هزینه‌اش برعهده نمایندگان بوده، اقدام کنند.

‌فردی که پیش از این نماینده مجلسی‌ را با مدرک جعلی، متهم به قتل کرده بود، مدعی شد که اسناد مالی این سفر را افشا می‌کند که در نهایت همین لیست اسامی منتشر شد. سپس مدعی شد در پاسخ به او توهین کرده‌ام. در حالیکه روایت خودش با انتشار متن گفت‌وگو، فاقد هر توهینی بود!

‌دروغگویی و بی‌اخلاقی، دو ویژگی جریانی است که مسبب پیروزی دولت «پیر و خسته» و ایجاد وضع موجود است. نکته عجیب اما همراهی به ظاهر «فرهیختگانی» است که مدعی «⁧‫عقلانیت انقلابی‬⁩» هستند اما به تکمیل ⁧‫پروژه تخریب‬⁩ مجلس و ناامیدی مردم به آینده و اصلاح ساختارها، توسط جریان غربگرا کمک می‌کنند!

‌این چه «عقلانیت انقلابی» است که در روزگار بمباران تبلیغاتی ضدانقلاب برای ناامیدی مردم از مجلس و در روزهایی که براندازان، روش مجلس در پیگیری امور را مانع بزرگی در ایجاد گسست میان مردم و حاکمیت می‌دانند، این به‌ظاهر «⁧‫فرهیختگان‬⁩» اعتمادزدایی مردم از مجلس را در دستور کار قرار دادند؟!

‌با وجود حساسیت دستگاه‌های نظارتی، این مجلس از خطا و اشتباه مبرا نیست. ما به پیروی از روش و منش مولایمان امیرالمؤمنین(ع) شنوای انتقادات هستیم؛ هرکجا اشتباهی کنیم، عذرخواهی کرده و آن را می‌پذیریم. از مردم و مخاطبان هم می‌خواهم که نسبت به ⁧‫پروژه تخریب‬⁩ با آگاهی بیشتر برخورد کنند.