به گزارش افکارنیوز به نقل از فردا، باران بیسابقه تهران که در ۲۷ فروردین ماه تهران بر زمین نشست، ضمن تمامی سختیهایی که برای مجموعه مدیریت شهری و تلاشهای چندین روزه آنها برای خلاصی شهر از مشکلات به وجود آمده داشت، فرصت مناسبی برای سودجویانی شد که از هر اتفاقی بهره سیاسی برند و اتفاقات طبیعی را دلیل بر ضعف مدیران مربوطه بنامند.

در جریان آبگرفتگی معابر و ورود آب به داخل برخی ایستگاه‌های مترو - که به واقع غیر قابل پیش بینی بود - برخی از شبکه‌های ضد انقلاب همچون BBC و VOA که سابقه‌ای بسیار در ایجاد تنش و انتقادات غیر منصفانه نسبت به مسئولان نظام دارند، فرصت را غنیمت شمرده و با ارائه تفسیرهای غیر کار‌شناسی و پخش چند تصویر، به ایجاد دلهره و اضطراب بین پایتخت نشینان پرداختند.

اما در این میان برخی رسانه‌های داخلی نیز میدان را برای دشمنان خالی نگذاشته و پا به پای آن‌ها به انتقاد از مدیریت شهری در ماجرای بارندگی تهران پرداختند.

در ذیل به تنها چند نمونه از تیترهای رسانه‌ها در ماجرای آبگرفتگی معابر اشاره می‌کنیم:

روزنامه ایران ۲۸ فروردین:این روزنامه فردای روز بارندگی نوشت: اگر تا کنون باران برای تهرانی‌ها ترافیک را تداعی می‌کرد، باران بهاری امسال کافی بود تا از این زمان به بعد هر وقت هوا‌شناسی اشاره‌ای به بارندگی کند، «بحران» در ذهن پایتخت نشینان نقش بندد.

این روزنامه در خبری دیگر با عنوان «شهر در سیلاب» به آبگرفتی راه‌ها و مترو و آنچه که به دروغ کم کاری مجموعه شهرداری در این باره خواند پرداخت.

روزنامه ایران در ۲۹ فروردیندر مطلب دیگری با «بارندگی در تهران بی‌سابه نبوده است» نوشت: این بارندگی بی‌سابقه نبوده است و آمار ارائه شده از سوی مسئولان شهرداری صحیح نمی‌باشد. ضمن اینکه در بارندگی این چنینی غافلگیری معنایی ندارد.!!»

این ارگان دولتی در ۱۱ اردیبهشت، با بی تقوایی تمام رفتار شهردار تهران در سیلاب مترو را مردم‌فریبی دانست!

در این میان متاسفانه برخی سایت های مدعی ارزش مداری که عمدتا به گروه پایداری تعلق دارند نیز از غافله عقب نماندند و همگام با رسانه های جریان انحرافی سیاسی کاری در بارندگی تهران را اینگونه نشان دادند:

۲۸ فروردین:«یوم الحساب شهرداری فرا رسید / تهران غرق شد»، «انتقاد معاون استاندارتهران از بی‌تدبیری شهرداری».

۵ اردیبهشت:«مسئولان شهرداری تهران در کارگروه سیلاب مترو شرکت نکردند»، «قالیباف برای مترو به شورای شهر نرفت»

۱۱ اردیبهشت:شهردارتهران: بیمه خسارت «مترو» را می‌دهد / بیمه: «مترو» بیمه نبود

خبرگزاری ایرنا نیز همچون دیگر رسانه‌های دولتی در‌‌ همان روز گزارشی با عنوان «مدیریت ضعیف شهری، تهران را در باران جا گذاشت» به انتقاد از کارکرد مدیریت شهری پرداخت.

این انتقادات در حالی از سوی رسانه‌ها صورت می‌گرفت که شهردار تهران شخصا در ساعات اولیه گرفتگی معابر و ورود آب به ایستگاه‌های مترو، برای حل مشکل در محل حضور یافت و تا ساعت‌ها در کنار دیگر مسئولان مشغول انجام اقدامات اولیه بود.

حضور شهردار تهران و دیگر معاونان شهرداری و بر عهده گرفتن هدایت عملیات زمانی جالب‌تر شد که مدیران و مسئولان دیگر نهاد‌ها تلفن‌های خود را خاموش و پس از گذشت از بحران، زبان به انتقاد گشودند که چرا شهرداری پیش از این چاره نیندیشیده است!

در این میان اتفاق شگفت آور دیگری هم رخ داد و آن سانسور خطبه های نماز جمعه تهران در رسانه های متعلق به انحرافیون و گروه پایداری بود. آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه شهرداری پرداخت و گفت: «شهردار تهران همه تلاش خود را به کار بست تا برای کسی اتفاقی نیفتد و تا جایی که در جریان هستم شهردار تهران چند روز نخوابید و این سیل را به خوبی مدیریت کرد.» این اظهارات با شگفتی هرچه تمام در این رسانه ها یا سانسور شد یا اساسا فراموش شد که در تهران نماز جمعه ای برگزار شده و باید خبر آن را منتشر کرد!

در همین حین بود که نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز در قالب بیانیه‌ای از اقدامات مدیریت شهری در جلوگیری از خسارات ناشی از سیل در پایتخت قدردانی کردند که این بیاینه هم سانسور شد تا اوج تقوای سیاسی مدعیان عیان شود.

به نظر می رسد ناکارآمدی در مدیریت سیاسی و اقتصادی جامعه که نمونه های آن را در قضیه انتصاب هاب شبهه دا و گرانی های اخیر می بینیم، برخی را که مدعی تام و تمام الگوی تلاش در کشور بودند و برای مدیریت جهان راهکار ارائه می دانند به صرافت انداخته است که برای فرافکنی و پنهان کردن ضعف های خود دستاوردهای دیگر نظام و شخصیت های خدوم و محبوب را به زیر سوال ببرند. امری که تجربه نشان داده است رویگردانی هر چه بیشتر مردم را از این جریانان موجب می شود.