مشکل اصلی منطقه اشغالگری اسرائیل است نه ایران

 «ایمن عوده» رئیس حزب فهرست مشترک اعراب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با اعلام این که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط میان این رژیم با بحرین و امارات بر مبنای «منطق پیچیده» استوار است، تاکید کرد مسئله اشغالگری علیه فلسطین آن چیزی است که نگرانی اصلی منطقه را تشکیل می‌دهد و نه ایران.

روز پنجشنبه فهرست مشترک تنها جناح کنست بود که به تصویب توافق عادی سازی در کنست رأی منفی داد.

او در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین در پاسخ به این پرسش که چرا ۱۳ نفر از ۱۵ عضو لیست مشترک به توافقنامه‌ها رای منفی دادند گفت: توافق ابراهیم بر اساس یک فرض نادرست است.

او گفت مسئله در شرق موضوع ایران است و نه فلسطین، و اینکه برای شکست آن باید یک اتحاد وجود داشته باشد اما، عملا اشغالگری اسرائیل مشکل اساسی منطقه به شمار می‌رود. 

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هفته گذشته با اکثریت آرا توافق عادی سازی روابط با امارات متحده عربی را تصویب کردند.

بر این اساس، توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو در کنست مطرح و مورد رای گیری قرار گرفت. ۸۰ نماینده با این توافق موافقت کردند و به این ترتیب توافق عادی سازی روابط میان دو طرف با اکثریت آرا تصویب شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی پیش از رای گیری اعلام کرد: ما این توافق را از موضع قدرت با امارات به امضا رساندیم. هیچ بند محرمانه در این توافق وجود ندارد.

پس از تصویب این توافق باید کابینه رژیم صهیونیستی نیز آن را برای اجرا تصویب کند.

امارات متحده عربی و بحرین توافق نامه‌های جنجالی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را در کاخ سفید در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در میان خشم فلسطین و جهان اسلام امضا کردند.

از زمان امضای معاهدات اسرائیل با مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴، با واسطه گری آمریکا، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشور‌های عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.