بی‌اعتمادی ملت حاصل بی‌تدبیری در همراه کردن مردم در جنگ اقتصادی

 ولی الله فرزانه در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 مهرماه 99) گفت: جبهه مقاومت در این مقطع از انقلاب با هدایت و عنایت الهی و با رهبری ایران اسلامی، آمریکای تروریست و جنایتکار را وادار کرده تا در آغاز گام دوم انقلاب چهره کریه و جنایتکار خویش را بیشتر آشکار کند که حمله با هواپیما به جان یک انسان شریف حمایت آشکار و بی‌وقفه از حکومت‌های ضد مردمی و ضد حقوق بشری و مرتجع منطقه و طراحی کثیف معامله قرن و نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم فلسطین و تحریم‌ مالی علیه مردم شجاع و مقاوم کشورمان از آن جمله است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته به برکت خون شهدا همه کارشناسان بین المللی به این امر اعتراف دارند که اقتدار سیاسی آمریکا در مجامع بین المللی شکسته شده است.

وی افزود: در حوزه داخلی باید بگویم که آنچه در مقطع فعلی از انقلاب مهم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد این است که بپذیریم که ساختار نظام اداری کشور قدیمی و مربوط به دوران قبل از انقلاب است و باید هرچه زودتر ساختار این نظام اداری که حاصل آن اختلاس و ارتشاء است را به نفع مردم و انقلاب تغییر دهیم.

فرزانه خاطرنشان کرد: دولتمردان بدانند که مردم از این نظام اداری خسته و عصبانی هستند. باید به داد این مردم رسید.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساختار اقتصادی متکی به نفت از دیگر مشکلات کشور است که طراحی اقتصادی بدون نفت بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و از بندهای قراردادهای برنامه 5 ساله بوده است اما متأسفانه مورد بی‌توجهی دولت‌های ادوار واقع شده است.

وی افزود: امروز یکی از دلایل گرانی که مردم را به شدت آزار می‌دهد و افسارگسیخته شده و کاهش اعتماد عمومی را به دنبال داشته، همین شوک‌های ارزی حاصل از اقتصاد نفتی است. با این حال پیشنهاد می‌شود مسؤولان شورای امنیت کشور به مجلس دعوت شوند تا به این سؤال پاسخ دهند که این شوک‌های ارزی ناشی از تحریک تقاضای ارزی توسط اخلالگران اقتصادی است یا حاصل متغیرهای اقتصادی؟

فرزانه خاطرنشان کرد: باید اذعان داشته باشیم که در این جنگ اقتصادی نتوانستیم مردم را به مانند جنگ تحمیلی با خود همراه کنیم و همین بی‌تدبیری موجب کاهش اعتماد عمومی شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان‌های مختلف کشور علاوه بر مشکلات عمومی مانند شوک‌های ارزی،‌ مشکلات معیشتی و... دارای مشکلات مختص به خود هم هستند که تصمیمات جلسات سران قوا می‌تواند در حل مشکلات آنان مؤثر باشد.