تشریح جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه عصر روز سه شنبه این کمیسیون به افکار نیوز، گفت: درجلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی چندین موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. نخست آئین نامه داخلی کمیسیون مورد تصویب اعضا واقع شد.

وی افزود: دو گزارش از کمیته های مختلف کمیسیون داشتیم. نخست گزارشی از هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به منطقه آزاد چابهار برای بررسی موضوع احداث فرودگاه در این مطنقه پزارش اولیه ارائه شد و بحث و تبادل نظر درمورد آن در جلسات بعدی ادامه خواهد داشت.

عمویی ادامه داد که همچنین گزارشی از سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در هفته گذشته انجام شده بود ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها ابراز کرد: بنده نیز گزارشی از سفر هیات اعزامی کمیسیون به مناطق مرزی استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی جهت بررسی ابعاد مختلف درگیری ها در موضوع قره باغ ارائه کردم. با توجه به ابعاد مختلف درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، کمیته روابط خارجی کمیسیون مکلف شد که در پیگیری موضوع، جلسه ای را با دعوت از دستگاه ذیربط از جمله دستگاه دیپلماسی و امنیتی برگزار کند.