دورکاری کارمندان دولت به معنای تعطیلی نیست

 جمشید انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره علت اعلام‌نشدن دورکاری در ادارات دولتی اظهار داشت: دورکاری یعنی اینکه زیرساخت‌هایی در دستگاه فراهم شود که کارمندان بتوانند از منزل، کار خود را انجام دهند و ما گفته‌ایم هر دستگاهی که بتواند این زیرساخت را فراهم کند، می‌تواند از خدمات کارکنانش در دورکاری استفاده کند.

وی عنوان کرد: اما اگر دورکاری منظور همان تعطیلی است که اسمش را بگذارند تعطیلی! چرا به آن بگوییم دورکاری؟ الان هم بسیاری از مزایای دورکاری استفاده می‌کنند چرا که وظایفشان از طریق دورکاری قابل انجام است. مثلاً مسئول دفتر من می‌تواند دورکاری کند چون باید تلفن جواب دهد، جلسات را تنظیم کند.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان را دورکار کردیم یعنی تعطیلی، نه اینگونه نیست. البته اشکالی ندارد و چنانچه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه‌ها تصمیم بگیرد و ابلاغ کند پس دورکاری منعی ندارد.

انصاری در رابطه با اینکه چرا آزمون استخدامی به تأخیر افتاده است، تصریح کرد: مجلس قانون اولویت‌دادن به نیروهای بومی را ۱۶ شهریور ماه تصویب کرده بود که به علت تایید دیرهنگام شورای نگهبان و هم‌زمانی آن با ثبت‌نام‌ها اینگونه شد. به خصوص که اعلام شده بود از زمان تصویب لازم‌الاجراست و ما مجبور بودیم این اولویت را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی مقررات این اولویت را وضع و ابلاغ کردیم، تعدادی از کسانی که مناطق محروم را انتخاب کرده بودند، به ناچار شغل محل‌شان را تغییر می‌دادند و این موجب شد که برای رعایت حقوق مردم، مدتی آزمون را به تأخیر بیندازیم.