ایجاد یک جنگ روانی با رفراندوم جنگ وصلح

 محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم درباره پیشنهاد برخی سیاسیون مبنی بر به رفراندوم گذاشتن جنگ یا صلح با دشمن اظهار داشت: اولاً چنین موضوعی یک موضوع بی ربط است و عقلانی نیست. عقلانی نیست زیرا، مگر ایران به دنبال جنگ بوده است؟ مگر در مکتب ما شروع کننده جنگ، ما هستیم؟ مگر وقتی صدام به ایران حمله و جنگ را به ایران تحمیل کرد، مقصر ایرانی‌ها بودند؟ پس اساس این بحث بی‌پایه و بی‌ربط است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد به رفراندوم گذاشتن جنگ و صلح با دشمن علمی و عقلانی هم نیست، عنوان کرد: علمی این است که اگر دشمنی به شما حمله کرد باید دفاع کنید و در مکتب اسلام هم هست که هیچ وقت مسلمین شروع کننده جنگ مسلمین نبودند، نیستند و نباید هم باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: قاعدتاً با مطرح کردن این مطلب به دنبال فریب دادن مردم هستند و بیشتر در جهت ایجاد یک جنگ روانی در لایه‌های مختلف جامعه قدم بر می‌دارند و بهتر است کسانی که چنین حرفی می‌زنند را زودتر به مردم و جامعه معرفی کنیم. این افراد خودشان به دنبال مناقشات و ایجاد جنگ روانی هستند و اگر سوابق‌شان را در بیاورید، مشخص می‌شود که اینها در حوزه جنگ روانی آموزش دیدند و در این مسیر حرکت کردند.

سلیمانی در رابطه با اینکه رفتارهای دشمن چقدر متأثر از دمیدن یک جریان سیاسی در کشور بر شیپور صلح و سازش است؟ گفت: باید دید منظور از دشمن کیست. اگر منظور از دشمن آمریکا باشد که آمریکا دشمن ملت ایران بوده و در این ۴۲ سال همواره نشان داده از هر ضربه زدنی به ملت ایران کوتاه نیامده و از هر فرصتی که ایجاد شده استفاده کرده است، برای مثال کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ است. پس باید ببینیم دشمن به دنبال چیست.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال آن است که ایران را مانند قبل از انقلاب به یک گاو شیرده تبدیل کند زیرا ایران صاحب منابع و معادن زیادی است و در یک نقطه سوق الجیشی است، دارای رتبه دوم نفت و گاز در دنیا است لذا آمریکا به طمع اینکه سلطه خود را بر ایران تحمیل کند، است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه یکسری عوامل مستقیماً جاده صاف کن آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: عده‌ای هم هستند که مستقیماً وارد میدان می‌شوند و اقداماتی انجام می‌دهند. برای مثال تمام حرکت‌های منافقین در جهت منافع آمریکا است نه ملت ایران. در جنگ تحمیلی کنار صدام ایستادند و انرژی گذاشتند و حتی علیه ایران جنگیدند. حتی سلطنت طلبان که سابقه پنجاه شصت ساله در ایران دارند، نوکری آمریکا را کردند و انگلیس و آمریکا حامی شأن هستند.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: عده‌ای هم ممکن است لباس دوست بپوشند و عده‌ای هم از روی ناآگاهی و جهل و عدم تبحر در مسائل تاریخی و عدم شناخت از اتفاقاتی که در ۲۰۰ سال گذشته در ایران افتاده و از نقش غربی‌ها بی خبر هستند، متأسفانه سیاهی لشکر اینها می‌شوند. اینها هم به دنبال هدف اصلی خود یعنی براندازی یا تغییر نظام هستند تا نتیجه این شود که ایران مانند عربستان به گاو شیرده‌ای برای آمریکا تبدیل شود.