آمریکا برای رسیدن به منافع خود از تسلیحات نظامی بهره می‌گیرد

 سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه درباره خوی جنگ طلبانه آمریکا ، گفت: با توجه به نگاه دقیق و کارشناسانه به تاریخ تشکیل، روند شکل گیری آمریکا و اتفاقاتی که در طول ۲۰۰ سال گذشته در این تاریخ مشاهده می‌شود، متوجه می‌شویم که آمریکایی‌ها نزدیک به ۵۰ جنگ را در دنیا آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد که تنها صحبتی که در ارتباط با علل و عوامل این جنگ‌ها می‌توانیم داشته باشیم آن خوی استکباری است که آمریکایی‌ها دارند.

او افزود: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که همه موضوعات و مسائل را باید با زور اسلحه پیش ببرند و در جایی که کوچکترین مقاومتی در مورد خواسته هایشان مشاهده کنند، بلافاصله از توانمندی‌های نظامی شان علیه آن کشور، گروه و جریان استفاده می‌کنند، شاید اوج لیبرال دموکراسی که آمریکایی‌ها مدعی هستند همین مسئله است.

صدرالحسینی تصریح کرد: علی رغم اینکه شعار‌های آمریکایی‌ها در لسان مقامات سیاسی و رسانه هایشان موضوع دموکراسی، دموکراسی خواهی، آزادی و نگاه تصاحب گرایانه به بسیاری از موضوعات است، اما قطعا آمریکایی‌ها در طول ۲۰۰ سال گذشته اثبات کرده‌اند که برای رسیدن به منافع خود و برای جا انداختن صحبت‌های خودشان حتی اگر هیچ پشتوانه قانونی و مشروعیتی هم نداشته باشند از تسلیحات نظامی خود استفاده می‌کنند.

 کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: البته آمریکایی‌ها در طول ۵۰ سال گذشته شیوه دیگری هم در پیش گرفته‌اند و آن موضوع استفاده از تحریم‌های اقتصادی است، در واقع واشنگتن به یک بیماری اعتیاد گونه دچار شده و آن مسئله تحریم کردن مخالفان خودش است که  آن به ذات نظام سلطه و استکباری این کشور بر می‌گردد.

او افزود: در حقیقت ساختار سیاسی آمریکا یک ساختار ظالمانه، جنگ طلب و مظلوم کش است که تاریخ واشنگتن پر از این صحنه‌های ضد انسانی است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت هفتادوپنجمین سال تاسیس سازمان ملل متحد در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: سازمان ملل متحد باید در ۷۵ سالگی مهاری بر میزبانش باشد؛ میزبانی که ۲۲۰ سال از تاریخ ۲۴۴ ساله‌اش را در جنگ سپری کرده و تنها از سال ۱۹۴۵، علیه کسانی که به هوی و هوس او تن در نداده‌اند، ۳۹ جنگ نظامی و ۱۲۰ جنگ اقتصادی به راه انداخته (و البته در اغلب آن‌ها هم شکست خورده است).