نحوه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

 حسن شجاعی علی آبادی با بیان اینکه ÷کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به موضوعاتی رسیدگی می کند که به شیوه کار دستگاه‌ها باز می گردد، گفت: نظام بودجه ریزی کشور و قانون مالیات بر خانه های خالی از جمله مواردی است که دولت در اصلاح و اجرای آن با اشکال مواجه شده و یا تعلل کرده است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دو گزارشی که (دوشنبه، 5 آبان ماه) در کمیسیون درباره این موضوعات ارائه شد، اظهار داشت: در جریان بررسی آسیب نظام بودجه ریزی کشور مهمترین ایراد، تنظیم و تدوین بودجه به روش سنتی بود.

وی افزود: همچنین نظام بودجه ریزی کمتر مبتنی بر شاخص ها بوده و امکان دخالت سلیقه در جذب بودجه و تخصیص آن بالا است ضمن اینکه در برخی مناطق امکان اعمال نفوذ وجود دارد و با چانه زنی می توان میزان اختصاص و تخصیص را تغییر داد.

شجاعی علی آبادی همچنین با اشاره به گزارش دیگری درباره نحوه اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، عنوان کرد: طی این گزارش، مشکلات و موانع اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی احصا شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موانع اجرای این قانون، عدم جمع آوری اطلاعات جامع و دقیق در حوزه مسکن بود که حتما باید تدبیری برای آن اندیشیده شود تا این قانون به شکل دقیق به اجرا درآید.