تمجید عطوان از تحریم کالا‌های فرانسوی

 عبدالباری عطوان روزنامه نگار سرشناس جهان عرب در حساب توییتری خود اعلام کرد که تحریم کالاهای فرانسوی اثربخشی ۲ میلیارد مسلمان در جهان را نشان داد.

عطوان در توئیتی که امروز در حساب شخصی خود منتشر کرد، نوشت: تحریم کالا‌های فرانسوی دو امر اساسی را نشان داد که اولین آن قدرت و پایداری و اثر بخشی ۲ میلیارد مسلمان در جهان و پیروزی آن‌ها در سایه پیروی از پیامبر و عقایدشان بود.

او در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگر، پیروی برخی حاکمان آن‌ها از غرب که به یاری خدا قدرت مردم آن‌ها را کوچک خواهد کرد.

گفتنی است مکرون پیشتر در واکنش به انتشار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام و پس از کشته شدن معلم فرانسوی گفته بود: ما از کاریکاتور‌ها دست نخواهیم کشید و تمامی فرصت‌هایی را که جمهوری فرانسه باید به حوانانش بدون هیجچ تمایزی اعطا کند، اعطا می‌کنیم.‌ای معلم ما با تمامی استادان و معلمان این را ه را ادامه خواهیم داد.

مکرون همچنین در سخنانی دیگر در واکنش به انتقاد‌های صورت گرفته گفته بود: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمامی تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم. ما همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود.

مسلمانان بویژه ملت‌های مسلمان منطقه تاکنون با برگزاری تظاهرات اعترض آمیز و تحریم کالا‌های فرانسه به این اهانت مکرون واکنش نشان داده اند.

صاحبان فروشگاه‌ها به جمع آوری کالا‌های فرانسوی از قفسه‌های خود اقدام و تاکید کرده اند که مکرون باید رسما از مسلمانان به خاطر این اهانت وقیحانه خود عذرخواهی کرده و از تکرار آن بپرهیزد.