آمریکای بدون روتوش

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتخابات آمریکا و تنش‌های موجود در این کشور در گفت و گو با افکارنیوز اظهار داشت: جامعه آمریکا، کاملاً مادی است و اخلاق و پایبندی به ارزش‌ها معنی و مفهوم ندارد. بنابراین در جامعه‌ای که منافع مادی تعیین‌کننده همه‌چیز است رقابت‌های انتخاباتی نیز بر سر منافع مادی، زمینه را برای تنش و حساسیت‌ها فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: در این کشور هدف وسیله را توجیه می‌کند. بنابراین برای اینکه در انتخابات بتوانند پیروز شوند از هر امکانی برای رسیدن به خواسته خود استفاده می‌کنند و اگر نمی‌توانند تقلب بکنند به این دلیل است که منافع طرف مقابل این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد، نه اینکه اخلاق و پایبندی به آن محدودیتی را ایجاد کرده باشد.

قادری افزود: آمریکا یک جامعه دینی نیست و این باعث شده است به هر قیمتی و از هر فرصتی برای رسیدن به خواسته‌شان استفاده کنند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد :اگر به اتهاماتی که کاندیدها به یکدیگر نسبت می‌دهند دقت کنید می‌بینید انواع و اقسام تهمت‌ها و افتراها را نثار هم می‌کنند و خبری از انسانیت و جوانمردی نیست.

*آمریکا در این انتخابات ذات خود را به‌صورت عریان به تمام مردم دنیا نشان داد

وی با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکایی در ادعاهای خود صادق نیستند گفت: آن‌ها دم از دموکراسی، مردم‌داری و حقوق مردم می‌زنند اما در عمل به هیچ‌کدام از این‌ها پایبند نیستند. آمریکا در این انتخابات ذات خودش را به‌صورت عریان به تمام مردم جهان نشان داد.

عضو کمیسیون بودجه ابراز کرد: نباید به ادعای کشورها توجه کرد بلکه باید به عملکردها دقت کرد. باید دید رهبر یک کشور در این شرایط بحرانی چطور سعی می‌کند این بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

قادری تصریح کرد: رخدادهای اخیر در آمریکا نشان داد که به هیچ اصول اخلاقی بیابند نیستند و مؤلفه تعیین‌کننده، منافع و مصالح مادی است. به همین دلیل شورش‌ها و اغتشاشات در مورد انتخابات دیده می‌شود. این موارد عین واقعیت آمریکاست  که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان آمریکای بدون روتوش نام برد.