وزارت خارجه باید با اقتدار پول‌های بلوکه شده در انگلیس را آزاد کند

 حسینعلی حاجی دلیگانی به پول‌های بلوکه شده کشورمان در انگلیس و لزوم مواضع مقتدارانه وزارت امورخارجه برای بازپس گیری آن‌ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نهایی و در مرحله اجرا قرار بگیرد تمام کشورهایی که در حال حاضرعلیه ایران اقدامات تحریمی را انجام می‌دهند درس عبرت خواهند گرفت تا اینکه دیگر دست به چنین اقداماتی نزنند.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و مورچه خورت در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که تحریم‌ها را به ما تحمیل کردند باید پیام مقاومت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را بفهمند؛ ضمن اینکه با این طرح افزایش سالانه اورانیوم غنی سازی و دیگر اقدامات اینچنینی را در دستور کار خواهیم داشت و نظارت‌های خارج از چارچوب را نیز نخواهیم پذیرفت.

عضو هئیت رئیسه مجلس تاکید کرد: وقتی که با اقتدار سخن خود را به گوش مستکبران برسانیم؛ قطعا از مواضع خود نسبت به کشورمان عقب نشینی خواهند کرد و کشورهایی نظیر انگلیس منابع مالی ما را آزاد خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضع منفعلانه وزارت امورخارجه باعث شده که برخی از کشورهای اروپایی در قبال ایران برخوردهای چندگانه‌ای داشته داشته باشند، اما اگر دستگاه دیپلماسی کشور مقتدرانه در مقابل آنها ایستادگی کند آنها نمی‌توانند دارایی‌های ما را بلوکه کنند.