خسروی: بایدن هیچ تفاوتی با ترامپ ندارد

 حسین خسروی اسفزار در مورد جنایت های آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران؛ از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: جنایت های آمریکا تنها منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه  به اعتراف کارتر، آمریکایی ها از عمر 242 ساله خود، 226 سال آن را در حال جنگ بوده اند؛ خوی آمریکایی ها خوی درندگی است به طوری که این کشور ( به قول کارتر ) شروع کننده 30 جنگ در  نقاط مختلف بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا جنایت های متعددی را در ایران هم رقم زده است که در این رابطه می توان از کودتای 28 مرداد سال 32 در دولت مصدق و قبل از انقلاب تا کودتای  نوژه و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی ،  ترورهای متعدد وحمایت از منافقین یاد کرد.

خسروی با اشاره به اینکه جنایت های آمریکا بی شمار است و برای مشخص شدن آنها تنها یک جستجو در اینترنت کافی است، ادامه داد: به جوانان و سایر مردم پیشنهاد می کنم حداقل کتاب آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی نوشته کامران غضنفری را مطالعه کنند تا با قسمتی از این جنایت ها آشنا شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه با وجود جنایت های محرز آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی هنوز هم برخی همچنان از آمریکا، وابستگی و مذاکره با او دم می زنند به طور قطع برخی از این افراد دست نشانده و نفوذی آمریکا هستند، اما برخی از افراد هم نمی دانند و بصیرت ندارند و به هر دلیل درست یا نادرستی به آمریکا علاقه مند شده اند که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) علاقه افراطی به هر چیزی، انسان را کر و کور می کند و واقعیت ها را نمی بیند. 

وی افزود: بر این اساس عده ای بی اطلاعند، عده ای هم نمی خواهند ببینند و عده ای هم با وجود اینکه می بینند، اما چون اجیر آمریکایند و نفعشان در ارتباط با آمریکاست از این حرف ها می زنند البته نمی توان در مورد آنها به طور یکسان قضاوت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد تاثیر انتخابات آمریکا در مسائل داخلی ایران هم گفت: طبق اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری تبیین می شود و ایشان در صحبت های اخیر خود در 13 آبان، تاکید کردند که سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا حساب شده و مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه عده ای آقای بایدن را در مقابل ترامپ به عنوان فرشته نجات مطرح می کنند، گفت: این در حالی است که آمریکایی ها علیه نظام جمهوری اسلامی وحدت نظر دارند و استراتژی آنها یکی است اما ممکن است تاکتیک آنها متفاوت باشد و همانطور که بایدن در خصوص رابطه اش با جمهوری اسلامی مطرح کرده بود که باید با روش های هوشمندانه جلوی ایران را گرفت به همین دلیل بایدن هیچ تفاوتی با ترامپ ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشحالیم که فضای انتخاباتی آمریکا و مناظرات انتخاباتی ترامپ و خانم کلینتون در دوره قبل و مذاکرات او با بایدن در این دوره وضعیت واقعی این کشور را نشان داد و سبب شده تا مردم چهره آمریکا را بهتر بشناسند.

خسروی اسفزار تاکید کرد: سیطره تبلیغات آمریکایی ها و اروپایی ها، نقاب و مانعی در دیدن حقایق و دموکراسی آنها است که امسال دارد آشکار می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ هم مجری انتخابات و هم رقیب او، هر دو ادعای تقلب دارند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در حالی مجری انتخابات ادعای تقلب دارد که باید بداند؛ اگر تقلبی وجود دارد و نمی تواند جلوی آن را بگیرد  بی عرضه است و اگر هم تقلبی وجود ندارد، پس او یک دروغگو است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمانی که آمریکایی ها وارد عراق شده و علیه این کشور جنگ را شروع کرده بودند، نوام چامسکی از محققان برجسته آمریکایی گفته بود؛ آمریکایی ها دموکراسی می خواهند که به دلخواه خودشان باشد.

خسروی افزود: اکنون هم با توجه به فضای انتخاباتی آمریکا و مسائلی که در آن رخ داد، یکی از مسئولان این کشور گفته بود که آمریکا حق ندارد به بهانه عدم اجرای دموکراسی در انتخابات سایر کشورها دخالت کند.

وی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی؛ امیدوارم قصه پرغصه برجام با آن همه وعده برای رفع تحریم ها و حتی گره زدن آب خوردن هم به آن، به عنوان یک تجربه ماندگار برای مسئولان و همه نسل های آینده باقی بماند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ثمره برجام برای مردم و به ویژه مسئولان، اثبات این موضوع بودکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند؛ حالا رئیس جمهور آن چه دموکرات و چه جمهوری خواه باشد؛ چه ترامپ، چه بایدن و چه اوباما باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، گفت: آیت الله جوادی آملی  فرمودند 5 سال پیش در یک دیدار به مسئولان وزارت امور خارجه گفتم که اگر با آمریکایی ها دست می دهید انگشتان خود را بشمارید؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که تهران تحت هیچ شرایطی، مذاکره مجدد بر سر برجام را نخواهد پذیرفت و حتی آن را بررسی هم نخواهد کرد، که امیدواریم نسبت به این موضوع پایبند بمانند