ترامپ به خروج همیشگی ایران از چنبره تحریم ها کمک کرد

 عباس مقتدایی با اشاره به تحریم هشت شرکت ایرانی فعال پتروشیمی توسط آمریکا ، گفت: موضوع تحریم های ایالات متحده علیه کشورمان بیش از آنکه برد خارجی داشته باشد در راستای بهره برداری های داخلی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از امروز تا چند ماه دیگر هر حرفی درباره تحریم زده می شود عمدتا بیش از آن که بتواند تاثیر عملی کشور داشته باشد می تواند دستاویزی برای ایالات متحده آمریکا و دولتمردانش در عرصه داخلی قرار گیرد تا هر یک از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اعلام کنند  توانسته اند در خصوص ایران کاری انجام دهند.

وی افزود: ترامپ به جهت نیازی که  به تحریم ها برای برد داخلی داشته بیش از دموکرات ها از این ابزار استفاده می کند تا این گونه وانمود کند توانسته جمهوری اسلامی ایران را در موضوع تحریم به شکست بکشاند. این درحالی است تاکه کنون چنین اتفاقی رخ نیفتاده و اراده ملت ایران بر فعالیت ترامپ در این دوره غلبه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد ترامپ یک شکست مهم در کارنامه خود دارد و آن شکست این است که نتوانسته ادعاهای خود درخصوص تحریم های ایران را به واقعیت تبدیل کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ترامپ توانست تحریم‌هایی اعمال کند و دردسرهایی برای کشور ایجاد کند اما در واقعیت به جمهوری اسلامی ایران کمک کرد تا از چنبره تحریم برای همیشه خارج شود.