افکار نیوز - سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز جمعه در نشست خبری خود با بیان اینکه گزارشات رسیده به ویژه در کلانشهرها نشان میدهد که مراجعات بیشتری به شعب اخذ رای در نوبت عصر وجود داشته است، اظهار داشت: بنا به دستور وزیر کشور انتخابات تا ساعت ۱۹ تمدید و مجددا ستاد انتخابات کشور درخواست یک ساعت بیشتر کرد از این رو انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شد.

به گزارش فارس، رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: این اجازه به استانداران داده شده که اگر چنانچه در برخی از حوزه‌های انتخابیه رای گیری به اتمام رسیده و مراجعه کننده نبود، خودشان می‌توانند شمارش آغاز کنند.

وی افزود: تمدید یا عدم تمدید در نوبت‌های بعدی اعلام خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از کاندیداها در زمان اخذ رای عنوان کرده من قاعدتا اگر رای نیاورم باید این موضوع بررسی شود، افزود: ما نه از صندوق‌ها مطلع هستیم و نه اهل مکاشفه هستیم؛ انتخابات به فضل الهی در اوج صحت و سلامت و در اتاق شیشه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص تعطیلی مدارس تهران نیز خاطرنشان کرد: فردا تعطیل نیست ولی تصمیم برای تعطیلی یا عدم تعطیلی آن از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

گفتنی است اشاره مرتضوی به سخنان علی مطهری است که امروز پس از انداختن رایش به صندوق، به ایسنا گفته بود: من قاعدتا رای میآورم. اگر رای نیاورم باید بررسی شود!