نظر معاون جورج بوش پدر درباره تقلب در انتخابات آمریکا

«دَن کویل»، معاون جورج بوش پدر، چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت به نظر او هیچ تقلب سیستمی در انتخابات این کشور صورت نگرفته است.

وبگاه خبری «هیل» به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشته کویل در صحبت‌های خود گفت: «شما می‌دانید که شکست سخت است.»

وی در ادامه با اشاره به شکست رئیس‌ خود در سال ۱۹۹۲ گفت: «متأسفانه ما آخرین رئیس‌جمهور در قدرت بودیم که شکست خوردیم و این آسان نیست.»

کویل افزود: «اما [اکنون] ما زمان کافی داشتیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است، اتهامات بسیاری وجود داشته که آنها همچنان در حال بررسی هستند، اما از نظر من، فکر نمی‌کنم تقلب سیستمی صورت گرفته باشد.»

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین گفت: «وقت آن رسیده تا [ ترامپ ] برود، بنابراین من امیدوارم که کاخ سفید به نوعی این را زودتر اعلام کند.»

اظهارات این مقام اسبق آمریکایی در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ با اعلام پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات همچنان مخالف است و بر تقلب گسترده در این انتخابات تاکید دارد.

از سوی دیگر «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا نیز در نامه‌ای به دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی خواستار تحقیقات درباره «ادعاهای گسترده مطرح شده» درباره انتخابات ریاست جمهوری و تخلفات در رأی‌گیری شده است.

جورج بوش پدر از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ وظیفه هدایت آمریکا را بر عهده داشت که در انتخابات سال ۱۹۹۲ در مقابل «بیل کلینتون» دموکرات شکست خورد.