هیأت مقامات اسرائیلی به سودان می‌رود

منابع مطلع می‌گویند رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته آینده هیأتی از مقامات خود را در سفری رسمی به کشور آفریقایی سودان اعزام می‌کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از این منبع که نام آن را فاش نکرد، نوشت اولین هیأت از مقامات اسرائیلی یکشنبه هفته آینده در سفری رسمی به سودان می‌روند تا توافق سازش بین دو طرف را - که در تاریخ بیست‌وسوم اکتبر با فشارهای آمریکا بر سودان اعلام شد - تحکیم کنند.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی یا مقامات سودانی هنوز به آن واکنش نشان نداده‌اند.

روز جمعه دوم آبان ماه بود که وزارت خارجه سودان اعلام کرد دولت انتقالی این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است. در همان روز، کاخ سفید نیز خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرده است که قصد دارد سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان برخواهد داشت.

بعد از آن بود که «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان اذعان کرد که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، شرط حذف نام سودان از لیست حامیان تروریسم بود.