تروریست‌های مرتبط با داعش 50 نفر را در موزامبیک گردن زدند

افرادی که تصور می‌شود با گروه تروریستی داعش مرتبط هستند، ده‌ها نفر را در حمله‌ای وحشیانه در موزامبیک گردن زدند و بعد اجسادشان را قطعه‌قطعه کردند. همچنین تصور می‌شود عاملان این جنایت، چند زن را ربوده‌اند.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، قطعات اجساد ۱۵ پسر جوانی که در یک مراسم سنتی در روستای Muatide  شرکت کرده بودند هم در بین بقایای اجساد یافت شده است. 

به گفته یک سخنگوی پلیس، نیروهای پلیس بعد از گزارش‌های مردمی درباره کشف اجساد در جنگل، از این جنایت آگاه شدند. وی افزود شمار اجسادی که در یک محوطه حدود ۵۰۰ متری کشف شدند، ۲۰ مورد بود. قرار است این اجساد امروز، سه‌شنبه به خاک سپرده شوند.

گفته می‌شود تروریست‌های مرتبط با گروه داعش به تعدادی از روستاهای استان شمال شرقی کابو دلگادو که به لحاظ منابع گازی غنی است در روزهای شنبه و یکشنبه حمله کردند و بعد از غارت مردم، خانه‌های آن‌ها را آتش زدند، زنان را ربودند و هر کسی که مقاومت می‌کرد را به قتل رساندند.

این جدیدترین حمله وحشیانه در این کشور شرق قاره آفریقاست. پیش‌تر در ماه آوریل ۵۰ جوان که از پیوستن به تروریست‌ها امتناع کرده بودند، هدف قتل عام قرار گرفتند. اوایل نوامبر هم نه نفر در استان کابو دلگادو گردن زده شدند.