آخرین وضعیت الکترونیکی شدن انتخابات سال ۱۴۰۰

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی از جلسه دیروز اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با مسئولان وزرات کشور به منظور الکترونیکی شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های سال آینده خبر داد.

وی افزود: ما برای الکترونیکی شدن انتخابات سال ۱۴۰۰ به سخت افزار و صندوق‌های رأی‌گیری الکترونیکی نیازمندیم و این در حالی است که وزارت کشور امکانات لازم را برای تمام شعب رأی‌گیری کشور در اختیار ندارد و باید این تجهیزات خریداری شود.

حدادی تصریح کرد: توانمندی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک حدود ۱۰ هزار شعب و به عبارتی در چهار کلان‌شهر کشور است.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس بیان کرد: در دوره گذشته انتخابات شورا‌های تعدادی از شهر‌های کوچک به صورت الکترونیک برگزار شده است، بنابراین ایرادی در ریل گذاری و قانون‌گذاری برای برگزاری انتخابات به این شیوه وجود ندارد.

حدادی ادامه داد: مجوز نهایی برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک باید توسط شورای نگهبان صادر شود و بعد از آن باید تجهیزات برگزاری این انتخابات فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: برگزاری جلسه با شورای نگهبان و اخذ مجوز لازم برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی بر عهده وزارت کشور بوده و این امر از حیطه وظایف مجلس خارج است.