دستیار ارشد وزیر خارجه با بشار الاسد دیدار کرد

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در «کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان» در دمشق،  به سر می برد، با بشار الاسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس بازگشت آوارگان و پناهندگان در دمشق، برخورد دوگانه کشورهای غربی درباره مسائل انسانی سوریه و مانع تراشی آنها در زمینه برگزاری این کنفرانس را مورد انتقاد قرار دادند.

بشار الاسد در این دیدار با اشاره به حمایت های ایران از مردم و دولت سوریه، تاکید کرد: این کنفرانس می تواند مبنای خوبی برای تدوام تلاش های انساندوستانه و شروع بازسازی و بازگشت امنیت و رفاه برای مردم کشورش باشد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز این کنفرانس را شروع مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری، اعتمادسازی و بر قراری صلح و امنیت در سوریه خواند و با اشاره به اهمیت حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی، بر ادامه فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه تاکید و تصریح کرد که این امر می تواند نقش  مثبتی در برقراری صلح و ثبات در این کشور، ایفا کند.

خاجی دیروز (دوشنبه) نیز با فیصل المقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت و گو کرده بود. دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و قائم مقام وزیر خارجه سوریه ضمن تأکید بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، از ادامه فعالیت‌های کمیته قانون اساسی و تحکیم صلح و ثبات در این کشور حمایت کردند.