کیهان نوشت:
مدیر یک شبکه تلویزیونی در تونس به خاطر پخش یک فیلم ساخته شده توسط اپوزیسیون جمهوری اسلامی که ارزشهای اخلاقی و اسلامی را به سخره می گیرد، محکوم به پرداخت جریمه در دادگاه شد.
نبیل القروی مدیر شبکه نسمه از چند ماه پیش به خاطر پخش فیلم کارتونی ساخته شده توسط مرجان ساتراپی(ضد انقلاب فراری مقیم پاریس) به دادگاه احضار شده بود و سرانجام به پرداخت ۱۵۵۰ دلار محکوم شده. مردم انقلابی و مسلمان تونس که از همان زمان پخش فیلم دست به اعتراض زده بودند، معتقدند حکم صادره ضعیف است و مدیر شبکه یاد شده به خاطر خیانتش باید به اعدام یا دست کم حبس بلندمدت محکوم می شد.
سازنده این فیلم موهن در خانواده ای سلطنت طلب تربیت شده و مادر وی از خانواده وابسته به قاجاریه بوده است. ساتراپی در بدو انقلاب به اتریش رفت. او در جریان فتنه سبز به همراه مخملباف به یکی از کمیته های پارلمان اروپا رفته و خواستار حمایت از آشوبگری ضدانقلاب شده بود.
دادگاه تونسی اتهام مدیر شبکه نسمه را اهانت به ارزشهای مقدس، توهین به ارزشهای اخلاقی و برهم زدن نظم عمومی اعلام کرده است. ساتراپی در این فیلم به بازتولید شخصیت خود پرداخته و از نگاه یک شخصیت الکلی مصیبت های خانواده های اهل بی بند و باری و لمپن ونوش در ایران انقلابی را به تصویر می کشد. این فیلم کارتونی دارای مایه های الحادی و ضددینی است و همین امر به خشم و اعتراض مردم مسلمان و انقلابی تونس منجر شده است.
یادآور می شود پیش از این مردم مسلمان مصر به دفتر شبکه تلویزیونی نسمه و خانه القروی حمله کرده بودند. القروی در پی این اعتراض ها از مردم عذرخواهی کرده و مدعی شد: من مسلمان هستم و به عقاید دینی احترام می گذارم. من به عنوان مسلمان، خطوط قرمز را می شناسم و می دانم که رسانه ها باید این خطوط را رعایت کنند.
در همین حال گوردون گرای سفیر آمریکا در تونس با ابراز ناخرسندی از حکم صادره گفت: «این حکم درخصوص آینده تساهل و تسامح و آزادی بیان در تونس جدید، نگرانی هایی به وجود می آورد. آقای القروی حق درخواست تجدیدنظر به حکم را دارد و امیدواریم که این پرونده به گونه ای حل و فصل شود که آزادی بیان تضمین شود. این یک حق اصلی است که تونسی ها در زمان حکومت زین العابدین بن علی از آن محروم بودند.»
گرای در بیانیه خود افزود: «من از حکم صادره، احساس نگرانی و ناامیدی می کنم.»
تخطئه روزگار حکومت ساقط شده تونس از سوی سفیر آمریکا در حالی است که بن علی، نوکر شناخته شده واشنگتن محسوب می شود و براساس اسناد منتشره سالها پیش از ریاست جمهوری، از سوی سازمان جاسوسی سیا به خدمت گرفته شده بود.
انقلاب مردم تونس آغاز انقلاب هاي اخير در جهان اسلام بود و در انتخابات اين كشور نيز مردم به اسلامگراها رأي دادند. با اين همه جريان هاي لائيك و مرتجع مي كوشند نظم سابق را در تونس اعاده كنند.