پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت حجت‌الاسلام اژه‌ای

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام جواد اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس مجلس به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

فقدان اندیشمند گرانمایه و عالم مجاهد و مهذب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر جواد اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا و استاد دانشگاه تهران موجب تأسف و تالم گردید.

ایشان از شخصیت‌های برجسته و مخلص انقلاب و نظام و یاور رهبری بودند که در طول سال‌های متمادی و ادوار مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجرایی خدمات شایان و فراموش نشدنی را به کشور عرضه داشتند.

از دستاورد‌های ارزشمند ایشان تاسیس و پایه گذاری سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و مدیریت عالمانه مجموعه نخبگان جوان بود که باعث رشد و شکوفایی و سرافرازی آنان در عرصه‌های علمی بین‌المللی و زمینه‌ساز توجهات ویژه به تربیت و سازندگی نخبگان و نخبه پروری گردید. ایشان با دلسوزی کم‌نظیری عمر خود را وقف تربیت نوجوانان مستعد در سراسر کشور کردند و به خصوص یکی از زمینه سازان اصلی توجه ویژه به پرورش استعداد دانش آموزان محروم بودند و بی‌ریا و مخلصانه در این راه خدمت کردند. نتیجۀ سال‌ها مجاهدت دکتر اژه‌ای در سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، نشانگر آن بود که آموزش عمومی و دولتی، می‌تواند پیشرو، موثر و محرومیت‌زدا باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی، فرهنگی و نخبگانی، شاگردان و همکاران آن مرحوم در مجموعه سازمان ملی استعداد‌های درخشان و دانشگاه تهران، دوستان، خانواده محترم، همسر مکرم و به ویژه بیت شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی و سایر وابستگان، برای آن روحانی جلیل القدر که اینک در جوار برادر شهیدش آرام گرفته رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی»