موضوع نیروی انسانی از موضوعات مهم آموزش و پرورش است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز (یکشنبه، 25 آبان) در حاشیه نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: موضوع نیروی انسانی از موضوعات مهم آموزش و پرورش است که نمایندگان مجلس نیز حساسیت ویژه ای در این خصوص دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحقق اهداف آموزش و پرورش نیز بستگی به برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت است که برهمین مبنا ما باید برنامه ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم.

حاجی میرزایی یادآور شد: بخشی از نیروهای فعال در آموزش و پرورش باید تبدیل وضع شوند و قانون درباره آن ها حکم کرده است که امیدواریم بخشی از این نیروها امسال و بخشی دیگر سال آینده طبق قانون برنامه استخدام آموزش و پرورش شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان نیز دغدغه هایی در خصوص معلمان خرید خدمتی، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی داشتند که نهایتا مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از نمایندگانی از آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شود تا این موضوع به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به کمیسیون ارائه شود.