بررسی بودجه شرکت‌های دولتی جامع‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس داده شده است ولی طبق قانون اظهارنظر در این باره باید توسط کمیسیون اقتصادی صورت گیرد و سپس بررسی آن در صحن علنی مجلس صورت گیرد.

وی افزود: ما منتظریم که محتوای بودجه شرکت‌های دولتی به کمیسیون اقتصادی برسد تا بررسی‌ها در این باره انجام شده و در این باره اظهارنظر کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس بنا داریم گزارش جامعی از بودجه شرکت‌های دولتی تهیه کنیم ضمن اینکه براساس نشستی که اخیراً با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس داشتیم مسئول پیگیری این موضوع، کمیسیون اقتصادی است. چرا که موضوعات مربوط به شرکت‌ها از کارهای وزارت اقتصاد است. 

وی افزود: براساس توافقی که انجام و براساس مأموریتی که در حوزه اصلاح ساختار بودجه به کمیسیون اقتصادی داده شده و باید بر همین اساس اصلاح در حوزه عملکرد شرکت‌های دولتی  رخ دهد قرار است کارهایی در این باره انجام شود اما به دلیل آنکه مجمع این شرکت‌ها، وزارت اقتصاد است قرار است از طریق کمیسیون اقتصادی موضوع پیگیری شود و سپس محتوایی در این باره ورود خواهیم کرد و گزارش آن را در کمیسیون اقتصادی آماده کرده و به صحن ارائه خواهیم کرد.

پورابراهیمی گفت: ما بعد از سال‌های متمادی که از بودجه شرکت‌های دولتی می‌گذرد در 2 سال اخیر به بودجه شرکت‌های دولتی ورود کرده‌ایم و با اینکه مدت‌ها این کار به تعویق افتاده بود ولی کار بزرگی را انجام دادیم. ولی هر سال که از این ورود می‌گذرد مجلس به صورت دقیق‌‌تر این بودجه را بررسی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته کار جامع‌تری را انجام خواهیم داد و خروجی این کار مطمئن هستیم که می‌تواند شرایط بودجه عمومی کشور را بهبود ببخشد و عملاً این کار اتفاق مثبتی را رقم خواهد شد.