وزیر بهداشت: با تک تک شهدای سلامت مُردم و زنده شدم

 سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار ضمن قدردانی از مسوولان و دست اندارکارانی که در این ایام در کنار وزارت بهداشت در حوزه مقابله با کرونا تلاش کردند اظهار داشت: هر کشوری هر 150 سال با این پدیده مواجه می‌شود و از آن عبور می‌کند نگارش این پدیده بزرگ کار آسانی نیست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری به تصویر کشیدن این صحنه‌ها نیازمند یک شهید آوینی دیگر است.

وی گفت: به تصویر کشیدن این شرایط سخت که کشور با تحریم نیز دست و پنجه نرم می‌کند کار آسانی نیست و باید این تصاویر برای آیندگان در تاریخ ثبت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این توفیق را داشتم که در شهر اصفهان تحصیل کنم افزود: اصفهان منظومه‌ای از همه عظمت‌های این سرزمین است و ویترینی از زیباترین معماری‌های جهان را می‌توان در اصفهان دید.

نمکی در ادامه به مرور اقدامات وزارت بهداشت در حوزه مقابله با کرونا پرداخت و افزود: ستاد کرونای اصفهان کار را تا کنون به زیبایی اداره کرده است و همدلی و وفاق بی نظیری بین دست اندکاران این ستاد جاری است.

وزیر بهداشت افزود: شهدای مدافع سلامت مظلومانه‌ترین شهدای این سرزمینند، تلاش می‌کنم در این روزهای سخت و غم انگیز کمتر برزو عواطف درون داشته باشم من با تک تک شهدای سلامت یکبار مردم و زنده شدم، یکی از دلایل عمده این اتفاق مظلومیت این اتفاق است. در شرایطی که ویروس را کسی نمیشناسخت برخی همکاران ما شهید شدند.

نمکی گفت: در دوران دفاع مقدس فرماندهان زیادی از دست دادیم و در این دوران سربازان زیادی از دست دادیم، آقای ترامپ به عنوان رذلترین و بی انصف‌ترین و بی‌مروت ترین انسان روی زمین مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد، ما از هرجای دنیا لباس و تجهیزات تهیه می‌کردیم با مشکلات ورود به کشور مواجه می‌شدیم، برای فرمانده خیلی است که نتواند برای سربازانش تجهیزات فراهم کند.