رایزنی سفیر ارمنستان با عراقچی درباره قره‌باغ

​رسانه‌ ارمنستانی از دیدار سفیر این کشور در تهران با معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره توافق اخیر ایروان، مسکو و باکو برای پایان درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

بنا بر گزارش رادیو عمومی ارمنستان، «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در ایران با سید عباس عراقچی ، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

طبق این گزارش، تومانیان در دیدار با عراقچی درباره آخرین تحولات در رابطه با وضعیت ارمنستان و منطقه قره باغ کوهستانی بعد از توافق اخیر سه جانبه با روسیه و جمهوری آذربایجان صحبت کرد

بنا بر گزارش این رسانه ارمنستانی، دو طرف درباره حل و فصل درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی، مسائل مرتبط با رویه‌های پس از جنگ، مشارکت بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه ای و ایفای نقش احتمالی آنها در آینده تبادل نظر کردند.

رایزنی درباره ابعاد و مسیرهای همکاری‌ها بین ارمنستان و ایران به ویژه در وضعیت پیچیده کنونی، از دیگر محورهای رایزنی این دو مقام در تهران بود.

بنا بر گزارش رادیو عمومی ارمنستان، تومانیان و عراقچی بر ضرورت حفظ و تقویت روابط دو جانبه ارمنستان و ایران، پیوندهای دائمی بین نهادهای دولتی و مردمی به منظور انجام مشورت‌ها و تقویت کار مشترک در زمینه های همکاری‌های جاری بین دو کشور تاکید کردند.

رایزنی بین این دو مقام ارشد ایرانی و ارمنستانی در شرایطی انجام شده که به دنبال توافق ۱۰ بندی اخیر بین جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان به منظور پایان جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، اجرای این توافق در حال انجام است