تروریسم آمریکایی- صهیونیستی نمی تواند نهضت علمی در ایران را متوقف کند

 آمریکا و صهیونیسم جهانی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، خصومت علیه جمهوری اسلامی، که چراغ روستی برای تمامی مسلمانان در جنگ علیه استکبار جهانی و استبداد خارجی تبدیل شده است را در پیش گرفته‌اند و به همراه اذناب منطقه‌ای‌شان و رژیم‌های مرتجع عربی در راس آنها رژیم آل‌سعود، از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در مسیر الگو شدن جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کنند و بلکه آن را محاصره‌ای فراگیر کرده و با تحریک رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی جنگ 8 ساله را راه انداخته‌اند. این رژیم‌های متخاصم همچنین با تحریک وهابیت سعودی از جنگ کثیف فرقه‌ای و طایفه‌ای تا نبرد ترور دانشمندان ایرانی راه انداخته‌اند.

رد پای موساد صهیونیستی و سی‌آ‌ی‌ای آمریکا در ترور ناجوانمردانه فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان به وضوح دیده می‌شود؛ جنایتی که در دل سلسله جنایت‌های ترور دانشمندان هسته‌ای و فیزیکدانان ایرانی گنجانده می‌شود. آمریکا و رژیم صهیونیستی از همان ابتدا برای محروم کردن ایران از منابع قدرتش و نیز بستن راه رشد و نهضت علنی آن خیز برداشته‌اند؛ چرا که معتقدند پیشرفت علمی هر کشور اسلامی را تهدید می‌دانند و باید این کشور اسیر عقب‌ماندگی خود و دنباله‌رو باشند.

هدف از سیاست محروم کردن کشورهای اسلامی از منابع قدرت و اقتدارش، که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، این است که این کشورها را از هرگونه توان و قدرتی که آنها را در مسیر استقلال، حاکمیت و اداره ثروت‌های‌شان قرار می‌دهد، منع کند. آمریکا و صهیونیسم جهانی به کشورهای دیگر این حق را قائل نمی‌شوند که از حداقل عناصر قدرت‌شان برای دفاع از خود استفاده کنند تا بدین ترتیب در دایره تسلط این شر دوگانه بمانند.

بعد از انکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در متوقف کردن چرخ پیشرفت علمی و تکنولوژی ایران، از طریق محاصره‌ها و سلاح فرقه‌گرایی، تهدیدها و جنگ روانی شکست خوردند سیاست ناجوانمردانه‌ و خائنانه‌ای را در پیش گرفته و شروع به ترور دانشمندان ایرانی کرده‌اند؛ و لذا طی چند سال گذشته شماری از دانشمندان ایران هدف ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه گرفته‌اند که با ذوق‌زدگی آمریکا و صهیونیست و سکوتِ همراه با تأیید اروپا و غرب همراه شده است.

ساعاتی پس از ترور محسن فخری‌زاده، رئیس‌جمهور احمق آمریکا توییت "یوسی ملمن" خبرنگار اسرائیلی را درباره این توییتر بازنشر کرد با این محتوا که "محسن فخری‌زاده سال‌ها جزو اهداف موساد بوده است!". البته بنیامین نتانیاهو نیز با لاف‌زنی در این‌باره، مدعی شد که "طی این هفته اقدامات مهمی انجام داده است ولی نمی‌تواند آنها را فاش کند". همزمان روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع امنیتی نوشت که جنایت ترور فخری‌زاده را اسرائیل مرتکب شده است.

تجربه تاریخی ثابت کرده که متوقف کردن چرخه علم در هر کشوری از طریق ترور دانشمندان آن غیرممکن است. نهضت علمی که ایران طی 40 سال اخیر شاهد آن است از خون هزاران شهید مانند شهید فخری‌زاده آبیاری می‌شود و این نهضت هرگز با مرگ یا شهادت دانشمندی متوقف نخواهد شد.

نتانیاهو در سال 2018 طی یک برنامه تبلیغاتی درباره برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران، اسم شهید فخری‌زاده را ذکر کرد و آن را یکی از مغزهای برنامه هسته‌ای ایران خواند و گفت که "این اسم را به خاطر بسپارید." ما امروز به نتانیاهو می‌گوییم که دوران "بزن و در رو" تمام شده و پاسخ ایران به جنایت ترور حتمی است. "این وعده و وعید را به خاطر بسپار."