مجلس به دنبال خروج ایران از پروتکل الحاقی

  محمدمهدی زاهدی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در صحن علنی مجلس، گفت: طی چند سال گذشته شاهد افزایش اقدامات ایذایی جدی علیه منافع ملی کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به کمک عوامل درون کشور که جریانی نفوذی است، بوده ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه ترور شهید فخری زاده ، حادثه نطنز، آتش سوزی ها و اقدامات دیگر علیه کشورمان را با برنامه ریزی و اقدام سران رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مجموعه این اقدامات نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی قصد مقابله جدی با جمهوری اسلامی، نه به صورت جنگ فیزیکی بلکه به صورت یک جنگ روانی را دارد تا مردم احساس کنند کشور دچار ضعف شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در این میان برخی پالس ها از سوی دولت مانند استفاده از عباراتی همچون صبر استراتژیک نیز افرستاده می شود که مردم را به آینده ای نامعلوم موکول می کنند و برای مقابله با استکبار صرفا شعار سر می دهند از این رو مجلس تصمیم به اقدام عملی گرفت.

زاهدی در ادامه با تأکید بر جلوگیری از ورود جریان نفوذ به بدنه هسته ای کشور به عنوان یکی از اهداف طرح دو فوریتی مجلس، اظهار کرد: یکی از اهداف جدی دیگر طرح دو فوریتی، خروج از پروتکل الحاقی و الزام کشورهای متعهد به انجام برخی اقدامات است که به آن ملزم شده بودند که اگر انجام نشود اقدامات دیگر و بالاتر و حتی خروج از NPT نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: لزومی ندارد در حوزه پیشرفت غنی سازی نیز ملزم به رعایت تعهدات باشیم و در حد چند درصد باقی بمانیم لذا می توانیم به غنی سازی 20 درصد و حتی بالاتر نیز دسترسی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه طرح دو فوریتی مجلس به صورت مرحله به مرحله با اولویت خروج از پروتکل الحاقی در دستور کار مجلس قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دوفوریت این طرح با 93 درصد آرای نمایندگان به تصویب رسید و کلیات آن نیز حائز رأی خواهد شد ضمن اینکه انتقام سخت و فیزیکی از عاملان و آمران ترور شخصیت های مهم کشورمان در دستور کار خواهد بود.