درخواست نتانیاهو از گانتز درمورد کنست

 انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استیصال و عصبانیت «بنی گانتز » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر بعدی در توافق چرخشی کابینه از اقدامات «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر فعلی این رژیم، نتانیاهو را درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام نگران کرد.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) طی اظهاراتی، از گانتز خواست که به انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی منفی بدهد و مانع برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شود.

وی با تکرار صحبت‌های روز گذشته خود مبنی بر اینکه حزب لیکود امروز به طرح انحلال کنست رأی منفی می‌دهد، گفت: «از بنی گانتز هم می‌خواهم که همین کار را کند. اسرائیل در برهه کنونی به انتخابات نیاز ندارد».

روز گذشته بود که منابع نزدیک به گانتز گفته بودند او در روزهای اخیر به شدت از نتانیاهو خشمگین و مستأصل شده و همین موضوع احتمال برگزاری انتخابات جدید در پی فروپاشی کابینه را افزایش داده است.

این منابع از زبان گانتز در محافل خصوصی نقل قول کردند: «از این بازی که نتانیاهو مرا به انجام آن مجبور می‌کند، خسته شده‌ام و حالم [از او] بهم می‌خورد!»

ادعاهای امروز نتانیاهو در حالی است که منابعی در حزب لیکود گفته بودند او برای برگزار کردن انتخابات زودهنگام بسیار جدی است.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.