افشای اطلاعات شخصی مقامات اسرائیل در حمله سایبری

 حمله سایبری به شرکت صهیونیستی بیمه «شیربیت» به درز اطلاعات شخصی هزاران صهیونیست از جمله برخی مقامات ارشد رژیم اشغالگر قدس انجامید.

 گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی حاکی است تحقیقات در خصوص حمله به این پایگاه اطلاع‌رسانی و سرویس‌های آن، از شب سه‌شنبه آغاز شده است.

روزنامه اسرائیل‌الیوم مدعی شده است که گروهی با عنوان "Black Shadow" (سایه سیاه) که حدود یک ماه است تشکیل شده، عامل این حمله بوده است.

این روزنامه می‌افزاید: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که اطلاعات درزیافته، مربوط به جزئیات بیمه‌های کارگران بوده و تحقیقات برای شناسایی حجم خسارت وارده در حال انجام است.

گزارش‌های تکمیلی حاکی است پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت، بطور کامل از دسترس خارج شده است.

مدیر عامل شرکت بیمه شیربیت گفته است: ما می‌دانیم که این، یک حمله سایبری است اما نمی‌دانیم چه کسی پشت این حمله است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند: احتمال لو رفتن مشخصات کارت‌های بانکی و شماره حساب‌های مشتریان شرکت وجود دارد. در میان مقامات صهیونیستی که اطلاعات شخصی آنها در این حمله، به سرقت رفته، نام قاضی «جلعاد نویتل» رئیس دادگاه ناحیه تل‌آویو هم وجود دارد که قضاوت پرونده‌های مهمی را بر عهده داشته است.

شرکت شیربیت در اطلاعیه خود خطاب به مشتری‌های این شرکت اعلام کرده است: «احتمال یک حادثه سایبری وجود دارد اما اطلاعات منتشرشده، حاوی اطلاعاتی نیست که بتواند به بیمه‌شدگان ما آسیب برساند.»

این در حالی است که یک خبرنگار صهیونیست در پاسخ به انتشار این اطلاعیه نوشته است: «هیچ یک از مشتریان یک شرکت، نمی‌خواهند مشخصات شخصی آنها در شبکه‌ها افشاء و منتشر شود و مطمئناً اسناد گوناگونی از جمله گواهینامه‌های رانندگی و کارت‌های شناسایی در اطلاعات ثبت‌شده وجود داشته است و دست‌کم، اینکه شیربیت می‌گوید درز این اطلاعات، ممکن است صدمه‌ای به کسی وارد نکند، آدرس غلط دادن است.

طی ماه‌های گذشته،‌ میزان حملات سایبری به سازمان‌ها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی، افزایش یافته است.

حدود یک ماه قبل نیز برق مناطق وسیعی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس اشغالی، تل‌آویو، حیفا، اشدود، اورعکیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه قطع شد که این رژیم،‌ علت آن را حمله سایبری اعلام کرد.