همراهی بحرین با آمریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران

 دولت آمریکا در حالی که به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود اما با این وجود به اقدامات تحریک آمیز علیه ایران ادامه می‌دهد و در همین راستا نمایندگان کاخ سفید با سفر به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تماس با حاکمان آنها سعی در شدیدتر کردن وابستگی این کشورها به واشنگتن و دور تر کردن آنها از واقعیت‌های موجود در منطقه دارند.

در همین رابطه حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا در توئیتر پیام‌هایی از «مایک پمپئو » در خصوص همراهی بحرین با آمریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران منتشر کرده است.

در این پیام‌ها آمده است: «من می‌خواهم از بحرین و مردم آن جهت حمایت قاطعانه آنها از کارزار فشار حداکثری ما، که تهران را با موفقیت منزوی و از دهها میلیارد دلار برای نفوذ و رعب و وحشت مخرب جلوگیری کرد، تشکر کنم. بحرین و ایالات متحده یک بینش مشترک اساسی در سیاست خارجی دارند: ما واقع گرا بوده و دنیا را همانگونه که هست می‌بینیم. ما درک می‌کنیم که وقتی صحبت از مقابله با تهران و بسیاری از موضوعات مهم دیگر می‌شود، اسرائیل یک شریک کلیدی است و نه یک مشکل».

گفتنی است امارات و بحرین در ماه سپتامبر سال جاری با رژیم صهیونیستی توافق سازش و برقراری روابط دیپلماتیک امضا کردند، اقدامی که خشم ملت‌های عرب و مسلمان جهان را برانگیخت تا جایی که بسیاری خواستار اخراج سفرای امارات و بحرین از کشورهایشان شدند.

پمپئو در حالی از همراهی بحرین با سیاست فشار حداکثری تشکر کرده که به اعتقاد اغلب کارشناسان این سیاست نتوانسته آمریکا را به هدف خود برساند برای مثال اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» که بازوی تحقیقاتی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود در بیانیه‌ای به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران اذعان کرده است.